Omdat ik volgende week op vakantie ben, post ik deze nu alvast. Dan kunnen de huidige PT'ers alvast nadenken.
Welkom, bij Hollands' Next Top Model!
Jullie krijgen 2 opdrachten! Beide worden beoordeeld door de jury.
Opdracht 1
Fotoshoot voor WitZacht WC papier: zoek een foto met een model en rol(len) wc-papier. Bedoeling is om dit in een tijdschrift te drukken als reclame voor WitZacht WC Papier. Jullie leveren enkel de foto, je hoeft er geen tekst bij te zetten. Je bent model, geen marketing manager hotshot. Je mág ook een foto van jezelf of iemand die je kent gebruiken. Eventueel kan je jezelf onherkenbaar maken als je niet zelf op de foto wil staan.
De almachtige jury bestaande uit topfashionista's zullen jouw ingestuurd foto keuren op de pose, de setting, de kledij, boodschap, doeltreffendheid van de foto voor de campagne, en/of andere dingen waar zij zelf op willen letten.
Het publiek stemt in een poll op de beste inzending. De winnaar van die poll krijgt zes punten, de laagste één punt.
De juryleden geven ook punten (geheel naar eigen believen) en maken zo een ranking. Per jurylid krijgt de hoogst scorende dus ook zes punten en de laagst scorende één punt.
Opdracht 2
Jullie moeten een modeshow in elkaar steken! Stuur het volgende naar mij door:
o Het thema van je modeshow en het verhaal erachter.
o Een link naar een youtubefilmpje waarop je de muziek hoort die jij wil gebruiken.
o Een foto van de catwalk die je wil gebruiken.
o Foto’s van drie modellen met de outfits die in jouw show getoond zullen worden. Ze moeten bij elkaar passen (want ze zitten samen in één collectie) én binnen het thema passen. Hieronder de outfits. Eén model moet dus in outfit 1, eentje moet in outfit 2 en eentje in outfit 3 (dus 3 foto's in totaal voor dit puntje.
Outfit 1 = Kleren om overdag te dragen op het werk
Outfit 2 = Avondkledij om in uit te gaan
Outfit 3 = Zwemkledij of ondergoed
Hier zal het publiek niets in de pap te brokken hebben. Enkel de jury zal jullie punten geven en ook hier zal de beste zes punten krijgen en de slechtste 1 punt.
Probeer iets door te sturen dat makkelijk naar de jury door te sturen valt. Laadt het ergens op, zodat het in een pm naar de jury doorgestuurd kan worden. Bij Project Runway waren er problemen met downloaden van PDF's en word files, dus het handigste is om het in pm te doen of ergens te uploaden waarvan je zeker weet dat het makkelijk te downloaden is.
Jullie mogen hier alvast over brainstormen met jezelf en tegen vrijdag 18u alles insturen, zodat ik het nog naar de juryleden kan doorsturen voordat ik op vakantie vertrek, zodat zij een week onderling kunnen delibereren.
Veel succes!
(en ja ik weet het, dit komt vrij snel na Project runway wat iets gelijkaardigs was. Had ik beter moeten verspreiden.... maar het zij nu zo)