Mollenvanger was samen met Aapje één van de aanstichters van dit topic. Het begon met een simpele ondervraging in de relaxhoek, waarna dit idee geboren werd. Fijn om je eigenlijk écht in de talkshow te hebben! Welkom terug Mollenvanger!
Dank Dennis, leuk om hier te zijn
- Welke muziek zit er in de soundtrack van jou leven?
Een band die eigenlijk al als een rode draad door mijn leven heenloopt is Coldplay. Sinds ik Clocks in 2003 voor het eerste hoorde hield ik al van die muziek. Alleen toen was ik nog helemaal niet bewust bezig muziek. Ik hoorde in mijn kinderjaren gewoon vaak liedjes voorbij komen op de radio, maar deed er nog niks mee. Nu hoor ik een liedje en denk ik: o ja, dat was toen en toen dat jaar. Ik koppel vaak jaartallen of momenten in mijn leven aan muziek, waardoor ik bijna een soort wandelende hit encyclopedie ben geworden (iemand zei dat ooit tegen me
). Afijn, weer jaar later hoorde ik Speed of Sound en dacht ik hey, ik ken die zang ergens van. Maar echt mijn ontdekking van Coldplay was in 2006. Inmiddels dus al 10 jaar 'fan' en deze maand ga ik ze eindelijk live zien in de Arena! Naast Coldplay staan er uiteenlopende nummers, en muzikanten in mijn soundtrack, waaronder Keane, The Script, Imagine Dragons, Kensington en Racoon. En verder ook veel top 40 meuk, die elk jaar voorbij komen.
- Wat is voor jou het belangrijkste in een vriendschap?
Misschien is dit een cliché antwoord. Maar voor mij is het belangrijkste in een vriendschap dat vrienden elkaar respecteren om wie/hoe ze zijn, met alle goede eigenschappen en gebreken. Maar ook dat je er voor elkaar bent als je elkaar echt nodig hebt, maar ook samen de goede dingen kunt vieren en dat je van tijd tot tijd samen leuke dingen kunt doen.
- Wat wou je worden toen je klein was?
Verschillende dingen. Ik wilde als kind graag speelgoed maken voor andere kinderen, verhalen bedenken en/of schrijven, maar ook piloot leek me vroeger erg tof.
- We hebben het in de pm's gehad over routine ten opzichte van het forum. Kan je dit gevoel omschrijven? Misschien zijn er meer die zich hierin herkennen.
Ja, ik moet even goed denken hoe ik dit ga omschrijven. Begrijp me niet verkeerd in wat ik nu ga zeggen, want ik heb het absoluut nog steeds naar mijn zin op het forum. Maar er is iets waar ik de laatste tijd best wel heel erg mee zit.
Ik ben nu ruim zes jaar actief hier en de laatste tijd merk ik gewoon dat, ook al heb ik net iets gelezen, of ik als ik ergens mee bezig ben, ik dan toch even denk: oh even kijken op RN, of even RN checken. Vroeger vond ik het ook heel erg leuk de Relaxhoek vol te spammen, gewoon lekker op elkaar reageren, nu denk ik: waar ben ik eigenlijk mee bezig? Wat ben ik eigenlijk aan het doen? Of wat ik ook doe, is posts teruglezen. En als ik dan bepaalde posts van mezelf teruglees (of nadenk over wat ik heb geplaatst) denk ik: roep ik hier geen irritatie mee op? Ben ik niet te betweterig? (bv. in het sportboard) Plaats ik niet iets te vaak in het ik voel me nu topic dat het niet loopt zoals ik wil, of weer eens tegen een tegenslag aanloop (zoals vandaag nog).
Daarom ben ik de laatste tijd ook wat minder aanwezig en selectiever in wat en waar ik post. In plaats van spammen selecteer ik een paar topics per dag, of ik ben actief in andere boards als het sportboard of het widm gedeelte (want ik vind het ook belangrijk en juist leuk ook buiten de uitzendingen actief te zijn). Of wat ik dus ook soms doe is even een paar dagen niks posten, puur vanwege die routine die het forum is geworden voor me. Voorbeeld hiervan is misschien wel alle gemiste oproepen in het Wie reageert er op jou topic.
Eigenlijk wil ik zelfs nog iets meer op de rem drukken, met het oog op een scriptie die deze maand af moet zijn. Maar ja het blijft lastig dit gevoel, want het forum gaat me ontzettend aan het hart. Het forum heeft me ontzettend veel gegeven, namelijk steun op de moeilijke momenten, de mogelijkheid spellen te organiseren en niet geheel onbelangrijk: vriendschap
Sowieso verdwijn ik niet helemaal hoor. Daarom vind ik het ook fijn dat ik dit hier in de talkshow een podium krijg mijn gevoel open naar iedereen toe te uiten. Iets wat ik heel lang een beetje afgehouden heb is contact met anderen, maar inmiddels heb ik de nodige forummers op FB en een aantal op de app gesproken. Dus daar ben ik ook nog te bereiken als ik hier even stil ben
Maar sowieso ga ik deze zomer "op reis" voor de verdere voorbereidingen van WIDM 2017 op het forum. Deel van de voorbereiding is al gedaan, maar er is nog voldoende werk te verrichten. Ik hoop natuurlijk dat we de editie van 2015 kunnen overtreffen. Alleen of ik er zelf bij ben als presentator ligt een beetje aan de drukte van volgend schooljaar (en anders heb ik in Tim een prima vervanger klaar staan
).