- Onze andere gast is een fanatiek verzamelaar, heb jij ook iets dat je verzamelt?
Vroeger was ik een fervent Donald Duck-verzamelaar. Ik heb er nog een paar kasten mee vol staan, en sta er soms voor te twijfelen of ik ze weg gooi, verkoop of toch gewoon hou voor de nostalgische waarde. Ik had ook een map waarin ik alle verschillende euro's in stopte, tot ik in ernstige geldnood was en het ding dus weer leeggooide en op mijn rekening stortte. Tegenwoordig verzamel ik niet echt meer wat, hoewel ik, niet echt origineel, al mijn bioscoopkaartjes in mijn portemonnee hou.
- Wat zou je als een 'standaard ontbijtje' verstaan in Jann termen?
Bijna elke dag begint bij mij met een bak muesli met melk of met aardbeienkwark. Af en toe doe ik eens gek en probeer ik een ander soort ontbijtgranen zoals loops, maar meestal lepel ik toch een kom chocolademuesli naar binnen om wakker te worden.
- Je hebt ook al veel spelletjes meegedaan op RN. Welke opdracht uit welk spel is je het best bijgebleven? En waarom?
Survivor 2 is me het meest bijgebleven, die van jou en Schulz. Omdat ik daar best ver kwam en het heerlijk vond om tactisch te spelen op sociaal gebied. Ik hield contacten met meerdere mensen en verwachtte er daardoor nooit uit gestemd te worden. De opdracht die me het eerst te binnenschiet is het beruchte Jeopardy, omdat ik er zo van baalde dat ik niet mee kon doen omdat ik op mijn telefoon zat en het tegelijk hilarisch was om de vrolijke chaos te volgen.
- Hoe kan jij leven met maar 1 paar schoenen?
Daarvoor raad ik je mijn boek 'Leven met maar 1 paar schoenen' aan. Daarin vertel ik hoe basic een mens eigenlijk kan leven en hoe een gebrek aan bezit vrede kan geven in je hoofd. Nee, dat ligt gewoon aan mijn afkeer voor kleren kopen, vrees ik, gemixt met luiheid en Hollandse zuinigheid. Hoe ik ermee kan leven? Nouja, ik heb maar 2 paar voeten, dus er kunnen maar 2 paar schoenen aan.
- Hoe heb jij Realitynet gevonden, of waarom heb je er naar gezocht. voordat meneertje bijdehand gaat zeggen: met mijn pc .
Ik bijdehand?
Ik was in 2005 een enorme fan van Expeditie Robinson geworden, toen ik het voor het eerst ook keek. Ik was in die tijd best wel gek van fora (zo zat ik ook jaren op een Donald Duck-forum), dus eens kijken of er ook een voor ER bestond. En ja hoor, daar vond ik Realitynet via onze grote zoekvriend Google. Het zou nog ruim een jaar duren voor ik me daadwerkelijk registreerde om er, in het begin nog sporadisch, mijn zegje te doen. Nu ben ik verknocht aan het bonte gezelschap dat hier rondhangt