Ah oké, ja dat hoor je wel vaker dat veel artiesten/muzikanten heel erg inspiratie krijgen in vlagen. Andere vraag dan: Welk nummer ben je het meest trots op van de nummers die je al hebt opgenomen? (misschien met filmpje/linkje erbij voor de kijkers )
Die kans laat ik niet liggen natuurlijk.
Het nummer waar ik altijd naar verwijs als mensen muziek van mij willen horen, is Growing Older. Die voelt het meest volwassen. Meest solide opbouw, redelijk strak opgenomen, geslaagde solo en ik vind zelf de sfeer fijn. Geschreven voor mijn nichtje die toen nog niet bestond.
https://soundcloud.com/lawontoddlers/growing-olderEen ander nummer wat ik zowel muzikaal als qua tekst wel geslaagd vind, is Always On The Run. Mist een bridge, heeft wel een tussensolootje en in de refreinen tweestemmige zang. Ik probeer er in latere nummers vaak wat meer van dat soort dingetjes in te stoppen (maar in de basis blijft het akoustisch).
https://soundcloud.com/lawontoddlers/always-on-the-runMisschien ooit een leuk idee om samen te werken met iemand die goed kan schrijven? Volgens mij lopen er hier ook wel een paar mensen rond als ik zo de sinterklaas gedichten zie .
Ja, zeker! Vroeger in een bandje gespeeld, er aan gedacht om die banden maar weer eens aan te halen. We hadden best toffe nummers. Maar als er hier iemand is die het leuk vindt om mee te schrijven: mijn PM-box staat open. Misschien dat dat het enthousiasme ook weer aanwakkert.
Wat je natuurlijk wel weer goed koppelbaar maakt
- Stel ik ga een dagje naar Leeuwarden, waar moet ik dan volgens jou echt langs?
De Oldehove natuurlijk. Onze eigen scheve toren die hoger had moeten worden dan de Martinitoren in Groningen, maar nooit afgebouwd kon worden. Dan zit je meteen in het oudste gedeelte van de stad, met leuke kronkelsteegjes en de Prinsentuin vlakbij. Als je tijdens het Straatfestival komt, is er straattheater en treden er op verschillende plekken bandjes op. Is meestal ergens in mei.
- Heb je een paar grote voorbeelden uit de muziekwereld?
dEUS heb ik erg hoog zitten, net als de vroegere Muse. Midlake is een recentere favoriet. Wat schrijven betreft zijn (de Belgische singer-songwriter) Tom Helsen, Elliot Smith en City & Colour voorbeelden. Artiesten die
Het Liedje hoog in het vaandel hebben/hadden staan, dat is iets wat ik ook probeer.
- Wat was het moeilijkste dat je ooit gedaan hebt?
Lastige vraag. Heb ooit, nadat ik met school was gestopt en al een tijdje aan het werk was, in een paar maanden tijd de stof voor een toelatingsexamen in m'n kop gestampt (wiskunde, natuurkunde, scheikunde). De tijd was eigenlijk te kort, maar dat is toch gelukt. Tussendoor nog mijn rijbewijs gehaald. Daar heb ik me amper zorgen over kunnen maken, wat misschien wel goed uitkwam.
Studie bleek het uiteindelijk toch niet helemaal te zijn, dus dat was weer zonde van de moeite.