Nieuwe opdracht:
waar is verdorie m'n toetsenbord??
Door naar onze eerste gast: Welkom Stormpie!
dank je wel D*N... wat kan ik daar toch van genieten als jongeren beleefd zijn! Oh wacht, dat zijn de woorden van mijn moeder.. begin ik nu al op haar te lijken??
Stormpie loopt hier al wel een tijdje rond, en is op dit moment ook weer global moderator. Die moeten we goed te vriend houden goed leren kennen natuurlijk .
jeps, jullie moet heeeeeeeeeel lief voor mij zijn, dan ben ik het ook voor jullie.
Tijd om te beginnen met het beantwoorden van deze pittige vragen
- We weten natuurlijk dat je een hele leuke j/man hebt . Maar hoe hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet? Wanneer sprong de vlam over?
In de zomer van '79 liep ik samen met een vriendin op de dijk. We waren onderweg van het ene feestje naar het andere. Het was mega druk want er was sportuitwisseling. Daar zag ik Jan.
Hij was onderweg van het andere feestje naar het ene. Ik was hem nog nooit tegengekomen, maar toen ik hem zag was ik verkocht, lette nergens meer op en op die overvolle dijk liep ik hem bijna omver. Als je niet gelooft in liefde op het eerste gezicht, dan kan ik vertellen dat het toch echt bestaat. Oktober 1980 zijn we getrouwd en dat zijn we nog steeds.
- Wat is het leukste aan het zijn van een oma?
goh.. moeilijke vraag! Mijn kleinzoontjes zijn natuurlijk de allerliefste jongetjes van de hele wereld. Dat maakt het niet moeilijk om onvoorwaardelijk van ze te houden. Maar het mooiste vind ik dat ze ook zo onvoorwaardelijk van Jan en mij houden. Ik ben de allerliefste oma. Jan is de allerliefste opa.
Afgelopen zondag gaf Jan mij een kus en meteen vroeg de jongste (2jr) ook een kus. Ik vertelde hem dat opa verliefd was op mij en dat we daarom kusten. Zegt ie.. 'maar ik ben ook verliefd op jou oma'. Dat is toch mega??!! Ik heb hem helemaal plat gezoend en geknuffeld.
- We weten ook dat je graag fotografeert. Wat is volgens jezelf de mooiste foto die je hebt gemaakt? (met plaatje? ) en waar zou je ooit nog eens graag een foto van maken?
mijn mooiste foto vind ik (nog steeds) één van de eerste HDR foto's die ik ooit heb gemaakt. Als je op de foto klikt kun je hem groter zien.
vergeet helemaal deel 2 van de vraag.. op mijn wenslijstje staan nog wel een paar dingen die ik graag zou willen fotograferen.. ik zou me heel graag wat meer verdiepen in macro/druppelfotografie. En daarnaast heel graag foto's maken ala Adrian Sommeling..
- Wie zie jij als je grote voorbeeld?
mijn moeder is een groot voorbeeld voor mij. Zij was ooit zo'n sterke vrouw, met een heel scherp verstand. Ze is nu heel oud, heel broos en helaas ernstig dement. Ze heeft een bijzonder leven achter de rug. Alles gedaan wat binnen de mogelijkheden lag, veel mensen ontmoet, veel gereisd, een brede interesse in alles. Ze heeft bv meegewerkt aan de eerste Nederlandse speelfilm in kleur.
Op fotografisch gebied is de fototentoonstelling 'family of man' altijd een voorbeeld voor me geweest. De tentoonstelling is van 1955, maar de foto's hebben nog niets aan kracht ingeboet. Je kunt hem nog steeds bewondering in Clervaux (Luxemburg)
Daarnaast zijn er een aantal HDR fotografen die ik enorm bewonder.