Wat is tot nu toe je ultieme hoogtepunt geweest als leider van deze jeugdbeweging?
Een ultiem hoogtepunt kiezen is moeilijk, het zijn er zoveel.
De zeven kampen die ik gedaan heb als leider van 6-9-jarigen waren elk op hun eigen manier geweldig.
De energie die je erin steekt om die kinderen een fijn kamp te bezorgen, de appreciatie die je van je leden krijgt. De leegte na die 10 dagen zoveel gegeven te hebben,... Ik zou elk kamp zo weer opnieuw willen beleven.
Als leider van de +16-jarigen ga ik deze zomer voor de eerste keer op kamp, we gaan naar Oostenrijk. Hopelijk sluit het aan bij de vorige zeven.
Speel je al lang tafeltennis? Heb je vroeger nog andere sporten gedaan?
Ik ben nu een een jaar en enkele maanden bezig ermee. Het eerste jaar hield alleen maar trainen in om een goede basis te hebben. Nu ben ik ook bezig met competitiematchen en toernooien te spelen. Ik heb nog niet veel gewonnen, maar het merendeel van mijn tegenstanders speelt al een paar jaar, dus dat komt dan nog...
Ik heb geen andere sporten gedaan vroeger. Dat kwam omdat ik elke week jeudbeweging had maar ook omdat ik als
12-jarige een scoliose is vastgesteld bij mij. Hierdoor mocht ik zolang ik nog in de groei zat enkel sporten doen waarvan de bewegingen synchroon waren (fietsen, lopen,...(sporten die mij niet veel zeiden toen), (een keer een andere sport toen zoals voetbal, tennis,... kon geen kwaad maar zeker niet op intensieve basis). Nadat dit vastgesteld was, heb ik kinesist moeten doen. Dit was 6 jaar lang, 3x per week. Dus veel tijd hield ik niet over om te gaan sporten.
Wat is je favoriete film en waarom?
Ik kijk eigenlijk niet zoveel films, maar dan zou ik gaan voor Alladin.
De boodschap erin vind ik passend (je moet je niet anders voordoen dan je bent, enkel als jezelf bereik je het meest)
en 'a whole new world' is gewoon een fantastisch nummer.
Wie zijn je favoriete schrijvers?
Agatha Christie vind ik een hele goede schrijfster, maar ik ben ook een thriller/detective liefhebber.
J.K. Rowling hoort hier zeker ook bij, ik heb de Harry Potterreeks verslonden maar in retrospectief kloppen al haar verhalen, en soms zit er een boodschap in die pas een paar boeken later tot uiting komt.
Zo blijken de eerste woorden die Sneep tegen Harry zegt pas een boodschap te hebben op het einde van het zevende boek.
Verder zijn de helden in haar boeken (Harry,Ron, Hermelien, Marcel, Perkamentus, Sneep,...) ook mensen die fouten hebben en geen perfecte wezens.
In België zijn de boeken van Aspe mijn favoriete lectuur, opnieuw omdat het thrillers zijn.
Hoe denk je dat een schrijver jou zou beschrijven in een roman
Ik denk als een onhandige persoon die blijft gaan voor hetgeen hij in gelooft als het goede.
Als je nu je leven zou willen omschrijven met vijf foto's, welke 5 foto's zou je nemen
Leuke vraag:
Ik ga ervan uit dat elke dag een nieuwe kans is. Hoe rot de dag ervoor geweest is, een nieuwe dag is een nieuw begin.
Deze hobby neemt veel tijd in beslag maar ik doe het enorm graag.Zelfs al win ik nu nog weinig, het plezier staat voorop.
Deze pint bier staat er eigenlijk voor dat ik enorm graag met mijn vrienden wegga en samen iets gaan drinken.
Dat vind ik op zich even leuk of zelfs leuker dan naar een fuif gaan.
Deze foto is voorlopig de laatste kampfoto die ik van mezelf heb. Het was de voorlaatste dag van het kamp, mijn laatste kamp als leider van de kleintjes. Zoals jullie zien, ligt mijn rechterarm in het gips. Halfweg dat kamp was ik zwaar gevallen en mijn elleboog was gebarsten. Dus de overige dagen van het kamp heb ik zo doorgebracht en ook al kon ik nog weinig helpen of weinig zelf doen, geen haar op mijn hoofd heeft eraan gedacht om somber te zijn. Ik heb dat kamp met evenveel plezier beleefd als de andere dagen.
De jeugdbeweging is iets wat ik nu al 19 jaar doe. Het heeft mij meegevormd als mens en ik heb daar veel geleerd over mezelf, samenwerken, leiding geven, organiseren,...
En ook al ben ik of mijn leven niet perfect, dat maakt niks uit want ik ben er
mee