Ik sluit me aan bij Mollenvanger, tof dat je hier open over bent . Je hebt natuurlijk verschillende gradaties in lichamelijke beperkingen, maar ik ben benieuwd in hoeverre die van jou je belemmert? Welke dingen heb je bijvoorbeeld hulp bij nodig?
Mijn beperking belemmert me niet zo heel erg gelukkig. Ik kan niet op een normale fiets fietsen, dus ik heb een driewieler met elektrische ondersteuning. Verder gebruik ik op school de lift (ik kan wel traplopen, maar niet met een zware tas, dus dan is de lift praktischer) en doe ik niet overal aan mee tijdens de gymlessen (maar of dat nou zo vervelend is...
). Tijdens excursies en dat soort dingen neem ik mijn rolstoel mee, omdat een hele dag lopen vermoeiend is.
Okee het lijkt nu alsof dit heel veel dingen zijn maar het valt best wel mee hoor
Dan ben je waarschijnlijk al wel aardig goed met de viool . Is zo'n optreden ook een keer opgenomen op film? Of kunnen forummers een keer langskomen bij zo'n concert? (Leuk forumuitje!)
Ik heb even gezocht, maar ik heb geen filmpje kunnen vinden helaas (ik zal het onthouden voor ons volgende concert!). In juni hebben we een concert in ons plaatselijke theater (in Alphen aan den Rijn) dus als iemand van het forum in de buurt is, je bent welkom
.
Is natuurlijk ook wel speciaal omdat je waarschijnlijk één van de weinigen bent die nog zo'n ipod heeft . Wat voor prijspuzzel heb je hem mee gewonnen? kan ik er een survivorproef van maken?
Het was volgens mij een woordzoeker die in de krant stond
. Daar kun je vast wel iets survivor-achtigs mee doen toch? Maar dan moet het wel iets spannender zijn dan alleen maar een paar woorden zoeken natuurlijk
.
Ik ben erg blij dat ik je indirect heb aangezet tot het volgen van Survivor en ik vond het ook leuk dat je Survivor won. Inderdaad niet omdat je de meest dominante winnaar was, maar vooral omdat je een heel ander soort winnaar was, erg onwaarschijnlijk ook. Dat geeft weer aan, dat iedereen de mogelijkheid om Survivor te winnen.
Thanks
- Hoe voel jij je over je relatie met je moeder?
Ik heb een goede relatie met mijn moeder. Vroeger hadden we weleens ruzie,en dat ging dan natuurlijk over niks
maar nu hebben we gelukkig bijna nooit meer ruzie
.
- Welke vakantie was voor jou echt een hoogtepunt?
2 jaar geleden ben ik met mijn ouders en mijn zus naar Oostenrijk geweest. Meestal doen we dan wandelingen waarbij mijn rolstoel mee kan, maar tijdens deze vakantie hebben we één wandeling gedaan waarbij dat niet kon. We gingen ergens omhoog lopen, en dan met een kabelbaan terug. We gingen dus een behoorlijk stuk stijgen, dus het was een hele pittige wandeling (en niet alleen voor mij
). Ik was best wel trots dat ik die wandeling heb kunnen maken, dus dat was zeker een hoogtepunt
.
- Wie zijn je favoriete heldinnen in real life?
Ik ga nu even heel cliché m'n vriendinnen zeggen
. Éen van die vriendinnen ken ik al sinds groep 1 van de basisschool, en we kunnen altijd alles met elkaar bespreken, dus ik zou niet zonder haar kunnen
. Een andere vriendin ken ik vanaf de middelbare school. Maar we zijn zo goed bevriend, dat ik soms denk van 'oh ja, vóór de middelbare school kende we elkaar nog niet eens'.
Ik heb een heel hecht groepje vriendinnen en dat is superfijn
.
- Welke forummer zou je graag een keer willen ontmoeten en waarom? (Kies één)
Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar Starlight, ben benieuwd of ik echt een mini-versie van haar ben