Op naar onze nieuwe gast, hij deed kortgeleden nog mee aan het songfestival....
Welkom Gupp!
Aah, dankjewel!
Ik vind het echt enorm tof om mee te mogen doen hieraan! Wat een eer om meteen dit seizoen te openen. Ik ga mijn best doen om alle vragen naar eer en geweten te beantwoorden...
- We weten eigenlijk nog niet zoveel over Gupp. Ik zie dat je in 2014 als grote Wie is de mol fan je hebt geregistreerd op het forum en 23 jaren jong bent . Naast Wie is de mol, welke programma's vermaken jou nog meer?
Is het alweer 2 jaar geleden dat ik me aanmeldde?
Ik las al een tijd mee, voordat ik me inschreef. Uiteindelijk bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om zelf ook af en toe iets te kunnen zeggen over Wie is de Mol. Niet dat ik een goede speurder ben, maar ik vind het wel heel erg leuk om te doen. Zo schrijf ik op Facebook ook na elke aflevering een blog over wat mij opvalt en dergelijke.
Ik ben zeker groot fan van Wie is de Mol, hoewel ik pas begon te kijken in het seizoen van Inge Ipenburg. Het is ook gewoon hét beste tv-programma, als je het mij vraagt. Daarnaast houd ik van domme wegkijk-spelprogramma's als Ik hou van Holland, Miljoenenjacht en dat soort shows. Af en toe mag ik ook wel graag kijken naar hulpverleningsprogramma's zoals Bonje met de buren of zelfs de Rijdende rechter. Ik ben ook niet vies van een talentenjachtje op z'n tijd. Ook vind ik Expeditie Robinson tof, al kijk ik dat minder lang dan Wie is de Mol, ik denk nu zo'n 3 seizoenen. Daarnaast vind ik Flikken Maastricht en Rotterdam leuk, die ik ook nog maar net ontdekt heb. Met andere woorden: ik kijk veel. Heel veel. Teveel, soms.
- Welke studie doe je/heb je gedaan en/of werk? (het gecompliceerd met al die mogelijkheden ).
Op dit moment volg ik even geen studie. Ik ben begonnen met MBO4, Medewerker Maatschappelijke Zorg Gehandicaptenzorg. Deze opleiding heb ik afgemaakt en dit vond ik ook leuk om te doen. Wel bleef ik rondlopen met het gevoel dat ik meer wilde leren over mijzelf met betrekking tot het beroep, aangezien je zelf het instrument bent in het zorg- en welzijnswerk. Hierdoor heb ik toen besloten om de HBO-opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening er achteraan te doen. Op dit moment zou ik tegen het einde van het derde jaar zitten, maar een paar maanden geleden heb ik de (moeilijke) beslissing gemaakt om even te stoppen met mijn opleiding en stage. Ik liep tegen veel (oude) dingen van mijzelf aan die ik eerst aan wil pakken, voordat ik weer verder kan en echt weer wat kan opsteken en mijn blik op de toekomst kan zetten. Op dit moment ben ik dus thuis en maak ik gebruik van hulpverlening. Ik was van plan om de opleiding na de zomervakantie door te zetten, maar dat plan staat nu ook op losse schroeven, aangezien ik steeds meer over mijzelf te weten kom (wat dus niet altijd even positief is, zegmaar
).
Hoewel ik dus het MBO volgde met het idee om in de gehandicaptenzorg te gaan (en daar ook op bijna alle niveaus qua doelgroepen wel stage gelopen heb), heb ik nu de switch gemaakt naar de ouderenzorg en dan specifiek dementerende ouderen. Vind ik fantastisch om te doen!
Gelukkig kan ik dat ook doen met mijn MBO-diploma, dus mocht ik HBO helemaal niet meer af (kunnen) ronden, kan ik alsnog lekker in deze doelgroep terecht komen.
Ohja, wat ik nu dus wél doe (na alle dingen die ik niet (meer) doe
) is schrijven, allerlei bezigheden in de kerk en veel wandelen in het bos.
Maar daarover meer bij de volgende vraag. #cliffhanger
- Uit welke regio van Nederland (of België) kom je? Wat is je gedachte bij deze regio?
Ik woon in de kop van Overijssel. Ja, inderdaad, bij Giethoorn in de buurt daar.
Een mooie omgeving om te wandelen door het bos en te fietsen langs de weilanden en dorpjes. Dat laatste doe ik eigenlijk nooit, terwijl ik dat opzich wel wil oppakken, maar het wandelen doe ik bijna dagelijks. Oordopjes in met muziek en gaan met die banaan door het bos. Dat is het voordeel van deze omgeving: met een paar minuten ben je al op een mooie plek. Vooral in deze tijd dat ik veel rondom huis ben is dat prettig!
- Op naar mijn favoriete onderwerp, de liefde! Wat is je huidige relatie status? (Bij single, waar moeten we naar zoeken om je te koppelen? )
Haha, mijn minst favoriete onderwerp.
Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren vrijgezel. Ook ben ik niet echt op zoek, om eerlijk te zijn. Natuurlijk is het leuk als het zover komt en is het af en toe best ongemakkelijk om te zien dat mensen om je heen trouwen en kinderen krijgen, maar aan de andere kant zie ik ook de voordelen van het single zijn. Het heeft twee kanten, zoals alles in het leven.
Nou, de kop is er af...