Je bent dus eigenlijk stiekem een vissen serie-moordenaar en zoals piraten ringen verzamelde van degene die ze hadden vermoord, gebruik jij vissen als forumnaam of avatar op online fora . Ja dat is eens goed verhaal! (maar wel tragisch hoor , schildpad al geprobeerd? )
Whahaha, zoiets ja
Ik zit wel te denken om een nieuw huisdier te nemen, waaronder een schildpadje. Maarja, daar denk ik tegenwoordig wel wat langer over na...
Ah super leuk! Dus eigenlijk ben je ook gewoon best wel goed in schrijven, als je gastcolumnist voor een jaar mocht zijn en voor een stichting schrijft. Misschien leuk om een linkje te plaatsen hier naar de blogspot voor de geïnteresseerden .
Haha, nou, ik vind zelf dat ik alles behalve goed schrijf.
Ik doe letterlijk maar wat. Vaak komt er op de één of andere manier een kleine gedachten in mijn hoofd en dat groeit dan steeds verder uit. En dan ga ik gewoon achter de computer zitten en dan komt er vanzelf wat uitgerold. Maar zelf kan ik niet zeggen dat ik goed ben
Ohja, de link (en let ook op de sitenaam.....
)
http://goudvisjes.blogspot.nl/Hele brede muzieksmaak dus ook .
- Als stiekeme K3 fan....(geen zorgen er zijn er meer o.a. hidm, lucy en ik )....wat vindt je van de nieuwe K3?
Ik heb zeker een brede muzieksmaak en daar ben ik ook wel blij om, voor elk moment is d'r dan wel een liedje te vinden!
EN WAT EEN FEEST DAT ER MEER MENSEN ZOALS MIJ ZIJN Ik dacht echt dat ik de laatste tijd de enige was die stiekem fan van K3 is...
De nieuwe K3 vind ik best oké. Ik denk dat Klaasje nog iets meer moet leren om wat minder Nederlands te doen (met andere woorden: ze heeft haar woordje al snel klaar op tv met interviews en dergelijke), maar dat komt wel goed. Of Hanne en Marthe moeten gewoon wat meer van zich laten horen. Muzikaal vind ik ze gewoon oké. Ik vind het trouwens wel super grappig om te zien dat er met de nieuwe formatie eigenlijk dezelfde soort typetjes aanwezig zijn als met Karen, Kristel en Josje. Maar uiteraard missen we Kathleen nog altijd. #neverforget
- Hoe ziet een gemiddeld ontbijt van gupp eruit?
Wat ontbijten betreft ben ik erg saai. Elke dag hetzelfde: twee boterhammen met hagelslag en een kop thee. Ik heb er wel eens over nagedacht om wat anders te eten, maar eigenlijk ben ik 's ochtends zo'n warhoofd dat ik standaard hetzelfde pak en klaarmaak.
Het ontbijt vind ik wel heel belangrijk, omdat het goed is om 's ochtends te eten.
- Wat is de mooiste vakantie die je hebt meegemaakt en waarom?
Die is gemakkelijk!
Dat was de eerste vakantie die ik zonder ouders heb gehad. Ik ging met twee vriendinnen (ik heb eigenlijk sowieso voornamelijk vriendinnen en veel minder vrienden) met een busreis van Beteruit naar Italië, naar een badplaats in de buurt van Rimini. (Dat klinkt wilder dan het was, ik ben totaal geen uitgaanstype
) en daar hebben we een fantastische tijd gehad, veel nieuwe leuke mensen mogen ontmoeten, heel erg genoten en enorm veel mooie dingen gezien. Zo zijn we ook naar Venetië en San Marino geweest (dikke aanraders!!). Wat ik verder qua vakanties nog op mijn bucketlist heb staan is voornamelijk Scandinavië: dat lijkt me ook fantastisch mooi.
- Als je één ding zou mogen veranderen aan de Nederlandse maatschappij, wat zou dit dan zijn?
Super goede vraag en heb daar ook wel degelijk een tijdje over na moeten denken. Aan de ene kant zeg ik: iets in de zorg aanpakken, want daarin zijn gewoon een tal van dingen die beter zouden kunnen. Maar als ik kijk op echt algemeen maatschappelijk niveau is het denk ik vooral dat we elkaar meer lief moeten hebben en meer elkaar met respect moeten behandelen. Nu is het zo gemakkelijk om mensen die een andere mening zijn toegedaan dan die van jou, bespottelijk te maken: dat vind ik écht niet kunnen en dat raakt me ook. Ik denk bijvoorbeeld aan een Zwarte Pieten-discussie: de manier waarop die gevoerd wordt vind ik bijvoorbeeld heel erg onrespectvol. Er wordt over het algemeen te weinig naar elkaar geluisterd en te weinig in gesprek gegaan om elkaar en elkaars leefwerelden beter te leren kennen. Het boeit mij niet zoveel wie welk standpunt heeft, maar vooral wie de mens achter het standpunt is, zegmaar.
Er mag wat mij betreft véél meer wederzijds respect komen voor iedereen, want alleen dan valt er wat te bewerkstelligen. Misschien is het te idealistisch, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Amen.