Opdracht 1: Flow
Ik kreeg dus een bericht van D*N over de onderwereld en de uitleg daarover. Samen met Locusta, lemmyfan396 en Molcrazy, die het ook niet hadden gehaald, kreeg ik de eerste opdracht: Flow. Je weet wel, van die app waarbij je gekleurde vakjes moet verbinden zonder dat die lijnen elkaar raken.
Ik had hem vrij snel opgelost, maar het lukte me niet om een foto te sturen (
) waardoor er veel tijd verloren ging.
Uiteindelijk had ik de opdracht wel gewonnen, doordat ik een paar minuten sneller was dan Molcrazy. Locusta en lemmyfan hadden de puzzel niet gemaakt en lagen uit het spel.
Opdracht 2: De vragen
Dit was dus echt een drama. Alleen Molcrazy en ik waren over (AaPje16 wilde niet meedoen in de onderwereld), dus er zou niemand afvallen. Omdat ik de vorige opdracht had gewonnen, had ik een voordeel ten opzichte van Molcrazy. Ik moest 3 vragen sneller beantwoorden dan kandidaten bovengronds en Molcrazy 4. We faalden allebei jammerlijk. Mijn eerste vraag las ik pas na een paar uur en mijn tweede vraag snapte ik niet. Deze opdracht vergeet ik dus gewoon even.
Opdracht 3: Het verhaal
En toen kwam de altijd gezellige Silvermaiden erbij. Zij werd meteen verrast met een opdracht die mij verschrikkelijk moeilijk leek. We moesten een zo lang mogelijk verhaal schrijven, maar niet hetzelfde woord gebruiken. Degene die het langste verhaal schreef met verschillende woorden won. Mijn verhaal ging over kaboutertjes en had volgens mij tussen de 140-160 woorden. Ik was trouwens net op tijd met inleveren, ook al was mijn verhaal nog niet af.
Silvermaidens verhaal was geloof ik 63 woorden lang en Molcrazy leverde niks in.
Ik had deze opdracht dus gewonnen. Maar omdat we nog steeds met z'n 3en waren viel er niemand af.
Opdracht 4: De sommen
En opnieuw werden we met een opdracht betrokken bij de opdracht van de kandidaten bovengronds.
We moesten de sommen van de kandidaten sneller maken dan zij, behalve som 5. Molcrazy was overigens uit het spel gezet wegens inactiviteit.
Alleen Silvermaiden en ik deden deze opdracht dus. Voor elke som die we sneller oplosten dan de snelste kandidaat (van de twee dus) bovengronds, zouden we een voordeel krijgen voor het eindspel.
Bij som 1 begon het al lekker. Ik had de oplossing binnen de tijd van de snelste, maar maakte een typefout. Ik kreeg dus een uur straftijd en geen eerste voordeel. Echt weer iets voor mij.
Som 2 en 3 gingen wel goed. Ik had ze allebei sneller opgelost dan de snelste kandidaat bovengronds en had dus al twee voordelen verdiend. Som 4 hoefde ik al niet meer uit te rekenen, die oplossing had Bjorrn alvast voor me in het mededelingen topic gezet. (waarvoor dank, ook al wist je het niet)
Ik had in totaal dus 3 voordelen verdiend voor het Onderwereld-eindspel. Silvermaiden was de moed voor zover ik heb gehoord al snel verloren en had er geen.