Kan iemand zich nog Oberon herinneren? Daar zat ook een aantal opdrachten in, waarvan je denkt: hoe krijgen ze het verzonnen?
Een van de opdrachten van toen, deed me heel erg aan deze eliminatie-proef denken.
Jos, dit was precies die opdracht van Oberon destijds met Imelda tegen een van de edelen, ik geloof Silke. Geen idee hoe de opdracht precies heet, maar ook toen was het een ongelijke strijd. Iemand met een fysieke goede toestand wint het altijd tegenover iemand met een minder fysiek goede toestand. Maar ook die opdracht waarin Andreas en Dolf geketend aan een rad zich een baan vooruit in het zand moesten wanen was net zo erg. Wat dat betreft hebben ze te veel inspiratie gezocht bij Oberon destijds geloof ik
Afijn.. wat een prettige bijeenkomst toch die wisseling qua omgeving
Heerlijk dat Mediterrane sfeertje! Slim van Kim dat ze gokte en snel opnieuw probeerde, dat gaf Wim meer tijd die Sjoerd nooit meer kon inhalen omdat Bert ook terug moest. Toch vind ik zo'n eliminatie vlak voor de finale niet kunnen, zelfs die van vorige week was aan de lange kant i.t.t. andere weken. Je moet kandidaten niet op voorsprong of achterstand zetten naar gelang de conditie. Wel naar gelang de vaardigheid, of je simpelweg sneller een vuurtje kan stoken, een puzzel goed kan oplossen op de tast in het donker, of je kruiken kapot kunt gooien e.d.