Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 80256 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #640 Gepost op: 12-05-2013, 22:13:03 »
Gefeliciteerd met het bereiken van de finale, Daisy en KD! Jullie hebben het verdiend!

En Fabiann: super gespeeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #641 Gepost op: 12-05-2013, 22:13:59 »
een gelijkspel tussen Fabiann en KD.
  ::)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #642 Gepost op: 12-05-2013, 22:14:09 »
Proficiat Daisy en KD! Dat de beste moge winnen! En jammer Fabiann, mooie 3e plaats  ::bravo::

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 12-05-2013, 22:17:38 »
Nu moeten Daisy en KD proberen om mij te overtuigen om op hun te stemmen.  ::trots::

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #644 Gepost op: 12-05-2013, 22:18:26 »
Jammer, Fabiann  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #645 Gepost op: 12-05-2013, 22:19:42 »
Nu moeten Daisy en KD proberen om mij te overtuigen om op hun te stemmen.  ::trots::
Misschien kunnen ze een brief voor je schrijven?  ;D :P

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 12-05-2013, 22:21:23 »
Dit betekent dus dat de twee finalisten Daisy en KD. zijn!

Jullie kunnen de Farm puzzels aanvragen, of me een tijdstip pm'en wanneer je hem wil doen. Let er wel op dat vandaag mijn laatste vrije dag na 2 weken vakantie was en ik morgen dus weer minder tijd zal hebben omdat ik weer moet gaan werken....  ::niet-ok:: :( :-\\ ::helemaalgeenzin::

Maar ook de finale Tribal Council ( = eilandraad) van Survivor begint nu! Dat betekent dat de afvallers die nog meelezen én de juryleden elk één vraag mag stellen aan Daisy en/of KD. Jullie mogen vragen posten tot maandag 21:00 uur. KD. en Daisy hebben tijd tot dinsdag 20:00 uur om ze te beantwoorden. Vanaf dan mogen de juryleden en afvallers stemmen op KD. of Daisy door mij een pm te sturen. Er kan gestemd worden tot woensdag 22u.
Gelieve dus pas NA dinsdag 20u te stemmen, zodat KD. en Daisy kans hebben om hun vragen te beantwoorden (om perikelen als in Apprentice te voorkomen).

Zoals gezegd wint de winnaar van De Farm twee extra stemmen. Ik maak de winnaar pas bekend als de hele uitslag bekend gemaakt wordt.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 12-05-2013, 22:27:02 »
Daisy en KD., als jullie nu niet tegenover elkaar stonden, wie hadden er dan volgens jullie moeten staan?
🜃

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 12-05-2013, 22:30:02 »
Beste Daisy en KD.

Allereerst, van harte gefeliciteerd! Jullie hebben 18 (?) kijkbuiskindertjes achter jullie gelaten. Het was een spannend spel.
Waarschijnlijk is er  geen gunfactor meer tussen jullie, maar toch vraag ik het: Waarom zou niet jij, maar je tegenstand(st)er de overwinning verdienen?

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 12-05-2013, 22:30:29 »
Een vraag voor jullie allebei: wat was de slimste en wat was de domste actie van jezelf en van de ander?
...maar soms even niet :)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #650 Gepost op: 12-05-2013, 22:31:03 »
Balen Fabiann! Je hebt dapper gestreden! ::zwaaisip::

En gefeliciteerd, Daisy! ::bravo::

Twee vragen, Robbie: moeten we dus ook wachten met vragen beantwoorden tot na maandag 21 uur? En tot wanneer kunnen we het duel spelen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 12-05-2013, 22:33:35 »
Balen Fabiann! Je hebt dapper gestreden! ::zwaaisip::

En gefeliciteerd, Daisy! ::bravo::

Twee vragen, Robbie: moeten we dus ook wachten met vragen beantwoorden tot na maandag 21 uur? En tot wanneer kunnen we het duel spelen?
Jullie mogen ze al wel beantwoorden hoor.  ::jaja::
De tijdsregel heb ik er in gestoken zodat niet dinsdag om 20u nog vragen gesteld worden, jullie alle moeite doen om die te beantwoorden en intussen bijna iedereen al hun stemt instuurt, zodat jullie antwoorden eigenlijk niet veel meer uitmaken.

Farm duel is mogelijk tot woensdag 19u.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #652 Gepost op: 12-05-2013, 22:39:21 »
Ik zal eens een leuke vraag gaan bedenken. Trouwens, mogen we aan beiden een andere vraag stellen, of is het alleen 1 vraag die door beiden moet worden beantwoord?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 12-05-2013, 22:41:25 »
Ik zal eens een leuke vraag gaan bedenken. Trouwens, mogen we aan beiden een andere vraag stellen, of is het alleen 1 vraag die door beiden moet worden beantwoord?
Beide één  ::jaja:: Maar misschien wel best in eenzelfde post dan, voor het overzicht. :)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 12-05-2013, 22:43:13 »
Daisy en KD., als jullie nu niet tegenover elkaar stonden, wie hadden er dan volgens jullie moeten staan?

K@ren en jij, omdat jullie er het dichtst bij zaten en allebei echt maar op het nippertje zijn uitgeschakeld.

Heel simpel.  ;) Maar als je dat een te flauw of makkelijk antwoord vindt: van de eerder afgevallen kandidaten zou ik dan Swifty en D*N zeggen. Swifty werd alleen weggestemd omdat ze een sterke tegenstander was: ze zou in al deze spellen ook heel goed hebben gepresteerd. En D*N viel bij WIDM af door heel veel pech, want in feite zat helemaal niemand op de goede mol. Voor die tijd had hij uitstekend gepresteerd (zie je eigen schema).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #655 Gepost op: 12-05-2013, 22:51:01 »
Beste Daisy en KD.

Allereerst, van harte gefeliciteerd! Jullie hebben 18 (?) kijkbuiskindertjes achter jullie gelaten. Het was een spannend spel.
Waarschijnlijk is er  geen gunfactor meer tussen jullie, maar toch vraag ik het: Waarom zou niet jij, maar je tegenstand(st)er de overwinning verdienen?

19, om precies te zijn.  ;D

Daisy zou de overwinning verdienen omdat ze veel aardiger, sympathieker en bescheidener is dan ik, niet zo hoog van de toren blaast, de juryleden niet uitfoetert als ze haar smaak een keer niet waarderen, geen jongere deelnemers treitert, geen confrontaties opzoekt en niet blèrt dat ze wraak gaat nemen als iemand haar een keertje nomineert.

Kortom: ze is een beter mens. En toch is ze er zonder al te veel problemen in geslaagd tot de laatste twee door te dringen, terwijl ze vanaf het begin als een gevaarlijke tegenstander werd gezien. Daarom zou zij het verdienen.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 12-05-2013, 22:52:27 »
Een vraag voor jullie allebei: wat was de slimste en wat was de domste actie van jezelf en van de ander?

Hier moet ik even langer over nadenken.  ;)

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #657 Gepost op: 12-05-2013, 22:56:17 »
Ik heb het spel niet van achter de schermen kunnen volgen dit keer en dus weet ik niet goed wie met wie samenwerkte ed. Vandaar mijn vraag voor beiden: wat was je tactiek, waarom, en welke rol speelden je medekandidaten daarin?
Nieky grab a life vest!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 12-05-2013, 23:29:20 »

Dat is een interessante vraag. Er zijn voor heel veel mensen goede redenenen te bedenken. KD. en ik hebben ook weinig, behalve dat we PT uitgespeeld hebben, overeen. Als ik twee namen moet noemen die ik als finalist wel zou vinden passen zijn het Swifty en K@ren. De boardroom heeft wel bewezen dat het vechters zijn, ze waren populair bij de kijkers en goed in spelletjes.

Beste Daisy en KD.

KD. verdient het om te winnen omdat ie de meeste spelletjes heeft gewonnen. Dat is zijn sterkste punt, de spelletjes. Tot soms tot frustraties aan toe van mij en anderen denk ik, maar hij staat hier omdat ie zoveel gewonnen heeft. Hij heeft ons (zijn tegenstanders) niet de kans gegeven om hem weg te spelen. Als we een kans hadden, dan won hij weer en zat ie weer in de volgende ronde.

Mijn slimste actie: Mollenvanger POV laten winnen bij BBUS, zodat ie zowel zelf, als ikzelf veilig was van eliminatie.
Domste actie: Mollenvanger overhalen te wachten met het insturen van zijn PE opdracht, waardoor hij werd gelimineerd bij de Hunger Games.

Slimste actie KD.: Op het juiste moment de juiste contacten aanboren. Hij weet precies voor welk spelletje hij welke mensen nodig heeft en is daarom eigenlijk bijna altijd (op de Farm na) onaantastbaar geweest.
Domste actie: Ik weet niet of het dom was, maar het verbaasde mij heel erg dat hij en Fabiann maar 15 liedjes goed hadden bij de POV. Ze hadden het duel, Swifty vs me, wat ze wilden, dan had ik verwacht dat ze ook vol voor de POV zouden gaan, om te zorgen dat dit duel bleef staan.

Ik heb het spel niet van achter de schermen kunnen volgen dit keer en dus weet ik niet goed wie met wie samenwerkte ed. Vandaar mijn vraag voor beiden: wat was je tactiek, waarom, en welke rol speelden je medekandidaten daarin?

In het begin was het spel voor spel bekijken. En dat werkte prima, ik wandelde overal redelijk gemakkelijk doorheen. Maar na de Hunger Games heb ik die tactiek over boord gegooid, omdat in dat spel D*n, K@ren en KD. wel echt de sterkste schakels bleken, met op de achtergrond Fabiann. Op dat moment werd het een tactisch spel. Ik had me met mijn Duck Hunt score als een fanatieke kandidaat opgeworpen, dus ik wist dat ik gevaar ging lopen. Ik moest dus een tegenalliantie beginnen en dat heeft gewerkt.

Vanaf De Farm heeft mijn hoofd eigenlijk continue op een hakblok gelegen, maar ze hebben 'm er niet afgehakt gekregen. Zoals K@ren een tijdje geleden omschreef, ik had een goed netwerk, dat stond als een huis. We wonnen misschien niet veel, maar we wisten wel hoe we een aanval moesten afslaan. Vanaf het moment dat Mollenvanger geëlimineerd werd, moest ik het zelf doen en dat heeft niet beter kunnen gaan. Ik heb de laatste 3 spelletjes (Songfestival, Bachelor en Lingo) gewonnen, dus ik heb bewezen voor niemand onder te hoeven doen als het echt gewoon man tegen man (of vrouw) is.

Mochten er vanavond meer vragen komen, daar komen de antwoorden morgenavond pas op, ik moet morgen de hele dag werken.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 12-05-2013, 23:29:46 »

Mijn belangrijkste strategie was uiteraard proberen alle spellen te winnen. :P Gezien de aard van het spel (steeds veranderende regels en situaties én een heel groot deelnemersveld) was het niet haalbaar een gigacomplot op te zetten, zoals ik drie jaar geleden heb gedaan bij Survivor. Ik heb daarentegen wel met meerdere mensen contact gehad, van meest intensief naar minst intensief:

- Mijn belangrijkste contacten waren D*N en Vieffan. Met D*N heb ik heel veel tactisch overleg gevoerd achter de schermen, wat heel nuttig was (ook gezien zijn grote netwerk) en ook gezellig. En Vieffan is de persoon die ik hier het meest vertrouw.
- LdHmolletje: hij is wat onvoorspelbaarder, maar was ook een goede bondgenoot. We wisselden ook stemmen uit in de populariteitspoll. Alleen begon ik richting het einde steeds banger te worden dat hij zich met MV en Daisy tegen mij zou keren.  ;D Maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. ;)
- Fabiann: na de exit van D*N en Vieffan zaten we beide zonder bondgenoten en waren we op elkaar aangewezen. We spraken bij Big Brother af dat we elkaar bij winst niet zouden nomineren, en Fabiann bleek gelukkig betrouwbaar. Dit was een nuttige samenwerking in de eindfase van het spel.
- Met K@ren en Swifty had ik in de beginfase van het spel contacten, met K@ren wat meer dan met Swifty. D*N waarschuwde me steeds dat ik moest oppassen met Swifty, maar ik hoopte dat ze niet zo onbetrouwbaar was als hij zei en wilde haar er niet uitwerken. Totdat bij De Farm bleek dat ze tot mijn verbijstering allebei (vergeefs...) Bjorrn hadden geholpen bij het duel tegen mij (en K@ren daarvoor ook Fabiann heeft geholpen om mij genomineerd te krijgen). Vervolgens werd K@ren er direct uitgestemd, maar het was ook het definitieve einde van mijn samenwerking met Swifty.
- Jann: wij hebben steeds stemmen uitgewisseld in de populariteitspoll, meer niet eigenlijk.

Volgens mij heb ik het zo wel.