Mijn vraag aan KD grijpt terug op dat Farm-moment, waarbij je hebt laten zien dat je echt een intelligente speler bent, en je de combi K@ren-Swifty-Bjorrn wist te verslaan in je eentje
In het volgende spel vertelde D*N jou dat ik Bjorrn had geholpen. D*N verzweeg daarbij dat K@ren dezelfde rol had gespeeld. Toen je mij ermee confronteerde, ben ik eerlijk geweest naar jou, omdat ik weet dat jij eerlijkheid erg hoog hebt staan. D*N en K@ren waren dus in mijn ogen iets minder eerlijk op dat moment. Je had, terecht, de behoefte om mij af te straffen (waarmee je in mijn ogen op dat moment tactisch gezien de verkeerde keuze maakte, maar het heeft je achteraf niet in de problemen gebracht). Heb je nooit de behoefte gehad om K@ren (of eigenlijk D*N, omdat hij vooral degene was die K@rens rol verzweeg) hiervoor af te rekenen? Waarom heb je dat nooit gedaan, of als je het wel gedaan hebt, wanneer heb je dat dan gedaan?
Ja, dat was een enorm dilemma en een lastig moment. Om de dingen op een rijtje te zetten, want ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een beetje ingewikkeld wordt, ga ik hier even uitgebreid op in:
We hadden op dat moment dus net De Farm gehad, waarin Fabiann mij een duel liet spelen. En ik had op het forum nogal demonstratief geroepen dat ik wraak zou nemen op Fabiann. Dat was grotendeels voor de show, maar ik wilde hem op zich ook wel terugpakken. Maar D*N probeerde me ervan te overtuigen dat ik niet op hém, maar op jou, Swifty, moest stemmen. Ik stond daar nogal terughoudend tegenover, omdat ik met jou wel wat contacten had itt Fabiann, ook al waren dat slechts oppervlakkige contacten. Ik zag het dus toch een beetje als 'verraad' om jou zomaar weg te stemmen en wilde daar niet in mee gaan. Om mij te overtuigen, meldde D*N me dus dat jij Bjorrn had geholpen bij het duel. Aangezien ik dit niet klakkeloos van hem wilde aannemen (zoveel gezond wantrouwen heb ik nog wel
), besloot ik het direct bij jou te checken, inderdaad zonder zijn naam te noemen, om het voor jou niet te makkelijk te maken het verhaal als een verzinsel van D*N af te doen.
Ik ben blij dat je toen eerlijk was, dat heb ik ook gezegd. Maar het feit dat je had geprobeerd mij weg te krijgen, betekende ook dat mijn gewetensbezwaren tegen een stem op jou daarmee ongegrond werden. In die zin was er een probleem opgelost. Alleen kwam er een nog veel groter probleem bij, toen jij me wist te vertellen dat K@ren me ook had verraden en Bjorrn had geholpen.
Dat was lastig. Want hoewel ik graag wraak wil nemen als ik me verraden voel, kan ik het moeilijk tegen iedereen tegelijk opnemen. Ik besloot dus eerst gewoon mee te gaan in de plannen die er al lagen (Daisy en jou nomineren). Daar leek een meerderheid voor te zijn. Dus:
alles op zijn tijd, eerst met jou afrekenen, en dan daarna kijken of K@ren nog terug in het gareel te krijgen was of eventueel ook moest worden afgeschreven.
En ik weet dat ik me in de kwestie Fabiann heb gepresenteerd als een wraakzuchtige maniak, maar in werkelijkheid ben ik wel een stukje strategischer en snap ik dat timing belangrijk is.
STEL dat ik met jou was meegegaan: dan had ik óók D*N nog tegen me in het harnas gejaagd, terwijl dat een cruciale bondgenoot was. Dat was voor mij buitengewoon ontactisch geweest. En wat had ik daarvoor teruggekregen? Jij was niet ineens een loyale bondgenoot geworden, Fabiann (bondgenoot van D*N) was dan helemaal buiten bereik, het blok rond Daisy was dan alleen maar sterker geworden... Met andere woorden: dan had ik er vrijwel alleen voor gestaan.
Oftewel: de wraak op K@ren zou nog wel komen als de tijd daar rijp voor was. Dat kwam wat sneller dan verwacht, omdat jullie MV en Vieffan lieten switchen en daarmee D*N en K@ren nomineerden. Vervolgens heb ik uiteraard D*N genomineerd. Reden dat ik nooit de behoefte heb gevoeld om met hem af te rekenen is wat hij hierboven zelf al noemt: hij legde me uit dat hij geen tweespalt wilde zaaien tussen zijn bondgenoten, maar dat hij zelf geen rol had gespeeld in het complot tegen mij. Dat vond ik afdoende.