En waarom wil je met Fabiann naar de finale en niet met iemand anders? Wat maakt die band zo sterk dat je hem zelfs in je eigen stempitch noemt?
Van de 4 overgebleven kandidaten heb ik met 2 intensief samen gespeeld en dat zijn KD en Fabiann. KD heeft dit spel echt als een held gespeeld en hij is voor mij de echte winnaar van dit spel. Hij heeft de meeste spellen gespeeld, heeft het spel niet vuil gespeeld en is altijd trouw gebleven aan zijn manier van spelen. Wat hij heeft gedaan is zonder meer de grootste prestatie van allemaal. Hij was zo goed, dat ik hem zelfs op een gegeven moment heb verraden omdat ik hem te sterk vond worden. Toen ik mijn verraad aan hem opbiechte, reageerde hij heel positief. Ik vind KD dan ook echt een kanjer en als hij de titel wint; helemaal terecht!
Maar KD kan zich zelf wel redden. Ik vind daarentegen dat Fabiann de meest onderschatte speler niet. Fabiann is tactisch zo ontzettend slim. Hij speurt de hele tijd naar mogelijkheden om verder te komen. Hij analyseert alles en is achter de schermen superfanatiek. Hij lag in het begin bijna uit het spel, maar zonder vrienden in het spel, zonder complotten, wurmde hij zich terug tussen de spelers en wist alle opdrachten glansrijk te overleven en sommigen zelfs te winnen. Hij is de enige speler die KD (tot KDs frustratie) soms te slim is afgeweest. Dus net als KD gun ik Fabiann ook de finale. En omdat mijn samenwerking met Fabiann wat intensiever was dan die met KD wil ik met hem naar de finale. Met mijn trouw aan Fabiann (en ook D*n) kan ik laten zien, na het verraad op KD, dat ik ook wel een echte teamspeler ben (en wil zijn.)
Maar ik wil ook even het volgende zeggen.
Hoewel ik het persoonlijk KD en Fabiann meer gun vanwege de samenwerkingen vind ik het ook zeer terecht als Daisy en Mollenvanger de finale halen.
Mollenvanger heeft het spel op een hele andere manier gespeeld dan mij. Hij heeft ervoor gekozen om low profile te spelen. Ik denk dat hij dacht: 'Zolang ik mijn hoofd niet boven het maaiveld uitsteek val ik ook niet op.' Daarom benadrukt hij ook telkens zijn underdog-positie. Het geeft hem een gigantische factor en terecht! Hij is de lieve, symphatieke gast die je de finale gunt. Maar laat niemand zeggen dat hij naief is, want achter de schermen had hij natuurlijk ook zijn complotten en speelde hij het spel net zo smerig als alle anderen, zoals hij bv. mij en D*n heeft voorgelogen. Niet dat ik hem dit kwalijk neem hoor, want dat hoort gewoon bij het spel.
Daisy ken ik niet zo goed, want ik heb tijdens het spel nauwelijk contact met haar gehad. De eerste keer dat zij mij opviel was tijdens The Hunger Games toen zij met Duck Hunt haar fanatisme liet zien. D*n, Fabiann en ik hebben daarna het plan opgezet om KD en Daisy het duel te laten spelen tijdens The Farm zodat wij een sterke kandidaat konden wegspelen. Daarna liet Daisy zien nog een gevaar te hebben: haar netwerk. Tijdens Big Brother UK kwam ik er pas achter dat ze samenwerkte met Mollenvanger. Een enorme blunder die ervoor zorgde dat ik in de mp terecht kwam. Tijdens The Farm, tijdens Big Brother UK, tijdens Big Brother USA en tijdens de finale hebben wij proberen haar uit het spel te krijgen, maar het lukt ons niet! En dan is het ook nog eens iemand die 'voor de schermen' altijd haar positieve eigenschappen weet te benadrukken. Dus haar fanatisme, haar sympathie, haar netwerk, haar sluwheid, haar doorzettingsvermogen en haar taaiheid maken haar ook tot een geweldige finale-kandidaat, die de overwinning ook echt zou verdienen.
Maar uiteindelijk vind ik nog altijd dat ik het het meeste verdien, dus iedereen: lootjes voor K@ren uit de schaal!