Daisy en KD., als jullie nu niet tegenover elkaar stonden, wie hadden er dan volgens jullie moeten staan?
Dat is een interessante vraag. Er zijn voor heel veel mensen goede redenenen te bedenken. KD. en ik hebben ook weinig, behalve dat we PT uitgespeeld hebben, overeen. Als ik twee namen moet noemen die ik als finalist wel zou vinden passen zijn het Swifty en K@ren. De boardroom heeft wel bewezen dat het vechters zijn, ze waren populair bij de kijkers en goed in spelletjes.
Beste Daisy en KD.
Allereerst, van harte gefeliciteerd! Jullie hebben 18 (?) kijkbuiskindertjes achter jullie gelaten. Het was een spannend spel.
Waarschijnlijk is er geen gunfactor meer tussen jullie, maar toch vraag ik het: Waarom zou niet jij, maar je tegenstand(st)er de overwinning verdienen?
KD. verdient het om te winnen omdat ie de meeste spelletjes heeft gewonnen. Dat is zijn sterkste punt, de spelletjes. Tot soms tot frustraties aan toe van mij en anderen denk ik, maar hij staat hier omdat ie zoveel gewonnen heeft. Hij heeft ons (zijn tegenstanders) niet de kans gegeven om hem weg te spelen. Als we een kans hadden, dan won hij weer en zat ie weer in de volgende ronde.
Een vraag voor jullie allebei: wat was de slimste en wat was de domste actie van jezelf en van de ander?
Mijn slimste actie: Mollenvanger POV laten winnen bij BBUS, zodat ie zowel zelf, als ikzelf veilig was van eliminatie.
Domste actie: Mollenvanger overhalen te wachten met het insturen van zijn PE opdracht, waardoor hij werd gelimineerd bij de Hunger Games.
Slimste actie KD.: Op het juiste moment de juiste contacten aanboren. Hij weet precies voor welk spelletje hij welke mensen nodig heeft en is daarom eigenlijk bijna altijd (op de Farm na) onaantastbaar geweest.
Domste actie: Ik weet niet of het dom was, maar het verbaasde mij heel erg dat hij en Fabiann maar 15 liedjes goed hadden bij de POV. Ze hadden het duel, Swifty vs me, wat ze wilden, dan had ik verwacht dat ze ook vol voor de POV zouden gaan, om te zorgen dat dit duel bleef staan.
Ik heb het spel niet van achter de schermen kunnen volgen dit keer en dus weet ik niet goed wie met wie samenwerkte ed. Vandaar mijn vraag voor beiden: wat was je tactiek, waarom, en welke rol speelden je medekandidaten daarin?
In het begin was het spel voor spel bekijken. En dat werkte prima, ik wandelde overal redelijk gemakkelijk doorheen. Maar na de Hunger Games heb ik die tactiek over boord gegooid, omdat in dat spel D*n, K@ren en KD. wel echt de sterkste schakels bleken, met op de achtergrond Fabiann. Op dat moment werd het een tactisch spel. Ik had me met mijn Duck Hunt score als een fanatieke kandidaat opgeworpen, dus ik wist dat ik gevaar ging lopen. Ik moest dus een tegenalliantie beginnen en dat heeft gewerkt.
Vanaf De Farm heeft mijn hoofd eigenlijk continue op een hakblok gelegen, maar ze hebben 'm er niet afgehakt gekregen. Zoals K@ren een tijdje geleden omschreef, ik had een goed netwerk, dat stond als een huis. We wonnen misschien niet veel, maar we wisten wel hoe we een aanval moesten afslaan. Vanaf het moment dat Mollenvanger geëlimineerd werd, moest ik het zelf doen en dat heeft niet beter kunnen gaan. Ik heb de laatste 3 spelletjes (Songfestival, Bachelor en Lingo) gewonnen, dus ik heb bewezen voor niemand onder te hoeven doen als het echt gewoon man tegen man (of vrouw) is.
Mochten er vanavond meer vragen komen, daar komen de antwoorden morgenavond pas op, ik moet morgen de hele dag werken.