Auteur Topic: [finale] Het Mozaïekkanaal  (gelezen 80268 keer)

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [finale] Het Mozaïekkanaal
« Reactie #660 Gepost op: 12-05-2013, 23:42:49 »
Dank je wel, Daisy! Sterkte met de spanning de komende dagen ;)
...maar soms even niet :)

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #661 Gepost op: 12-05-2013, 23:48:49 »
Ik vind dat jullie allebei de finale verdienen, dus t was lang zoeken naar wat lastige vragen. Maar het zijn denk ik wel vragen, die jullie ook een bonus kunnen opleveren. Hier komen ze:

@Daisy: Hoewel je het spel perfect heb gespeeld en zelfs op het einde spellen wist te winnen  ::ok::, heb je het spel ook wel een beetje gespeeld zonder al te veel risico's te nemen. KD won spellen en liet daarmee zien een sterke kandidaat te zijn en liet zich echt zien als titelkandidaat, terwijl jij meer een beetje meehobbelde en zorgde dat je een beetje in zijn schaduw bleef om niet op te vallen. Vind je niet dat je achteraf gezien misschien soms wat te saai hebt gespeeld en had je niet beter voor wat meer vuurwerk kunnen zorgen? Moet een doorgewinterde spelletjesfanaat zichzelf niet presenteren op de voorgrond ipv de achtergrond, al is het alleen maar om de uitdaging voor jezelf groter te maken?

@KD: Hoewel je in bijna alle spellen hebt laten zien, dat je de beste speler was, is het jou misschien ook niet altijd echt moeilijk gemaakt. Op mijzelf, Swifty en Fabiann na, heeft niemand jou proberen aan te vallen. Jouw finale-plek heb je te danken aan jouw sterke spel, maar vind je zelf ook niet dat veel spelers het jou veel te makkelijk hebben gemaakt? En wat had jijzelf gedaan in hun situatie? Stel dat er een andere kandidaat was die alle spellen won, zou je geprobeerd hebben om die speler te stoppen? En wat zou je gedaan hebben? Als er geen andere keus was en je werkte met die persoon samen, zou je het dan ook in je hebben om die persoon eventueel te verraden als dat de enige mogelijkheid was tot de eindoverwinning?

@Daisy: Wie er ook tegenover Swifty stond in het duel, het maakte niks uit. Swifty zou er toch uitgelegen hebben. Ik denk dat daarom Fabiann en KD geen moeite deden om het tweede duel in BB UK te winnen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #662 Gepost op: 13-05-2013, 00:08:14 »
Laten deze vraag nog even spelen voor het slapen doen.  ;)

@Daisy: Hoewel je het spel perfect heb gespeeld en zelfs op het einde spellen wist te winnen  ::ok::, heb je het spel ook wel een beetje gespeeld zonder al te veel risico's te nemen. KD won spellen en liet daarmee zien een sterke kandidaat te zijn en liet zich echt zien als titelkandidaat, terwijl jij meer een beetje meehobbelde en zorgde dat je een beetje in zijn schaduw bleef om niet op te vallen. Vind je niet dat je achteraf gezien misschien soms wat te saai hebt gespeeld en had je niet beter voor wat meer vuurwerk kunnen zorgen? Moet een doorgewinterde spelletjesfanaat zichzelf niet presenteren op de voorgrond ipv de achtergrond, al is het alleen maar om de uitdaging voor jezelf groter te maken?

In het begin had ik misschien best aanvallender kunnen spelen, maar ik heb bewust gekozen om eerst wat af te tasten. Ik was met 0 voorbereiding het spel ingedoken en aangezien ik inderdaad een reputatie heb qua spelletjes, wilde ik me in het begin niet als grote concurrent opwerpen, om te voorkomen dat als het om ging, ik er direct uit gestemd zou worden. Ik wist dat als er een moment kwam dat het spel een duidelijke lijn ging krijgen, ik het roer om moest gaan gooien en dat gebeurde na de Hunger Games.

En toen kwam dus de Farm. Ik had (vind ik) een perfect plan bedacht om jou of D*N weg te spelen bij de Farm. Ik moest winnen, en dan kon ik Mollenvanger kiezen als duellist, en aangezien hij een vrijstelling had, lag de tegenstander er direct uit. Maar aangezien ik niet in m'n eentje dat spel kon winnen, wetende dat de concurrentie ook met meerderen de opdracht maakte, had ik hulp nodig. Degene die ik als eerste heb benaderd voor een tegenalliantie is Swifty. Swifty en ik hebben vanaf dat moment intensief samengewerkt, zelfs nog in BB US wat haar eindstation bleek. LdHmolletje heeft me daar gered, door op het allerlaatste moment nog een liedje te raden, nadat Swifty haar lijstje had ingeleverd. Anders had Swifty POV gewonnen.

Dus ik heb best wel wat risico's genomen, maar misschien niet duidelijk zichtbaar. Maar aangezien KD. al de PT koning was, moest ik op een andere manier tot de finale geraken. En dat is me dus gelukt.

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #663 Gepost op: 13-05-2013, 00:13:43 »
Een vraag voor jullie allebei: wat was de slimste en wat was de domste actie van jezelf en van de ander?

Mijn slimste actie: veel tijd steken in de voorbereiding van de opdrachten waarbij dat hielp. Zie bijvoorbeeld het plaatje hieronder waarin je wat voorbereidingswerk ziet voor de eerste opdracht van Peking Express: nog voor Robbie iets over de opdracht had gezegd, had ik bedacht dat we vast iets met tempels moesten doen en daarom een overzicht van de tempels in Chiang Mai gemaakt. En kijk voor de grap eens het journaal van de Amazing Race terug om de voorsprong te zien waarmee K@ren en ik op de eindbestemming aankwamen, ondanks een blokkade van Daisy en MV. ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mijn domste actie was heel recent: veel te veel risico nemen met mijn Songfestival-nummer. Ik vond het grappig, maar had moeten bedenken dat dat voor de winst een veel te gevaarlijk en irrelevant criterium was.
O ja, en dat ik mezelf af en toe wat te arrogant heb gepresenteerd, waardoor mensen me nu mogelijk de winst niet meer gunnen. ;) Maar ik wilde af en toe wat leven in de brouwerij brengen.

De slimste actie van Daisy: hoe zij en Swifty zichzelf hebben gered door een paar mensen uit 'ons kamp' (dat van D*N en mij) te laten switchen bij Big Brother UK, om op die manier ervoor te zorgen dat D*N en K@ren werden genomineerd in plaats van Swifty en zij.

De domste actie: dat vind ik lastig te bepalen. Ik kan niet echt iets heel doms bedenken, hoogstens dat Daisy misschien pas wat laat in het spel heeft gepiekt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #664 Gepost op: 13-05-2013, 00:16:12 »
En kijk voor de grap eens het journaal van de Amazing Race terug om de voorsprong te zien waarmee K@ren en ik op de eindbestemming aankwamen, ondanks een blokkade van Daisy en MV. ;)
Klinkt echt als lang geleden he :P Maar toen was het al (onbedoeld) K@ren en KD v.s Daisy en MV  ::rofl::

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #665 Gepost op: 13-05-2013, 00:37:16 »
@KD: Hoewel je in bijna alle spellen hebt laten zien, dat je de beste speler was, is het jou misschien ook niet altijd echt moeilijk gemaakt. Op mijzelf, Swifty en Fabiann na, heeft niemand jou proberen aan te vallen. Jouw finale-plek heb je te danken aan jouw sterke spel, maar vind je zelf ook niet dat veel spelers het jou veel te makkelijk hebben gemaakt? En wat had jijzelf gedaan in hun situatie? Stel dat er een andere kandidaat was die alle spellen won, zou je geprobeerd hebben om die speler te stoppen? En wat zou je gedaan hebben? Als er geen andere keus was en je werkte met die persoon samen, zou je het dan ook in je hebben om die persoon eventueel te verraden als dat de enige mogelijkheid was tot de eindoverwinning?

Jouw finale-plek heb je te danken aan jouw sterke spel, maar vind je zelf ook niet dat veel spelers het jou veel te makkelijk hebben gemaakt?
Mwa, ik vind dat ik het zelf de andere spelers ook wel lastig heb gemaakt het mij lastig te maken, als je begrijpt wat ik bedoel.  ;D Neem nou de punten waar anderen me werkelijk konden pakken:
- The Biggest Loser: daar kreeg ik er wat kilo's bij, maar daar was ik zelf al zóveel afgevallen dat het helemaal niets uitmaakte;
- Hunger Games: geen moment in gevaar geweest, spel gedomineerd
- De Farm: jou welbekend, daar won ik nét niet en werd vervolgens genomineerd, waar ik mezelf in het duel redde tegen 3 man.
- Big Brother UK: immuniteit gewonnen.
- Big Brother US: afspraak met Fabiann, zoals eerder genoemd.

Volgens mij heb ik dan alle stemprogramma's gehad, waarbij anderen me hadden kunnen wegwerken. En alleen in de laatste kwam dat doordat iemand (Fabiann) me niet aanpakte. Maar dat was dan weer omdat we tegenover dat blok van Daisy, Swifty, MV en LdH stonden!

Dus al met al: ook al wilden jullie me er nog zo graag uit hebben, jullie hebben weinig kansen gekregen om dat echt te doen.

En wat had jijzelf gedaan in hun situatie? Stel dat er een andere kandidaat was die alle spellen won, zou je geprobeerd hebben om die speler te stoppen?
Dit spel was zo opgebouwd dat complotten slechts een beperkte waarde hadden. Dat vond ik ook heel leuk: daarom heb ik me ook weer voor het eerst in drie jaar opgegeven. Als het alleen Survivor was geweest, met allemaal complotten, was ik vanaf dag 1 het doelwit geweest. Dus vanuit jullie geredeneerd: jullie moest spellen winnen om mij te stoppen. Zo simpel is het.  ;)

En wat zou je gedaan hebben? Als er geen andere keus was en je werkte met die persoon samen, zou je het dan ook in je hebben om die persoon eventueel te verraden als dat de enige mogelijkheid was tot de eindoverwinning?
Zoals je weet ben ik er trots op dat ik me in dit spel aan mijn woord heb gehouden en niemand heb verraden. Eerlijkheid duurt het langst. Je hebt gelijk dat dat misschien onvermijdelijk is als je zwakker bent in proeven: je wilt uiteindelijk toch winnen. In jouw geval denk ik wel dat je me veel te vroeg hebt verraden: ik was op dat moment 100% betrouwbaar voor jou, terwijl er een heel verbond rond Daisy was dat jou zou kunnen wegstemmen. Dus in dat geval zou ik nooit zo'n waardevolle bondgenoot opofferen als ik voor jou was. :P
Dus wat je laatste vraag betreft: als het ECHT de enige mogelijkheid was wel, maar dan zou ik het waarschijnlijk zo aanpakken dat ik het nog eerlijk kon zeggen ook ("het spijt me K@ren, maar we zijn nu op het punt aangekomen dat ik je moet laten vallen, anders kan ik nooit meer winnen"). Maar als ik echt het gevoel zou hebben dat ik daarmee iemand enorm naai, dan zou ik het niet doen. (waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat jij dat wel hebt gedaan ;) )
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #666 Gepost op: 13-05-2013, 00:39:59 »
Klinkt echt als lang geleden he :P Maar toen was het al (onbedoeld) K@ren en KD v.s Daisy en MV  ::rofl::

3 maanden!!!  ::oink:: Ja, maar op dat moment kende ik K@ren en jou nog nauwelijks.  :P

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #667 Gepost op: 13-05-2013, 08:18:40 »
Daisy en KD. van harte gefeliciteerd met het bereiken van de finale ::bravo:: Terechte finalisten denk ik, beiden vreselijk fanatiek, de een meer de intelligente speler, de andere meer de tactische speler, maar beiden ook sterk op alle andere gebieden.
Dankjewel trouwens dat jullie beiden mij ook finalewaardig vonden, helaas heeft het niet zo mogen zijn :P

Mijn vraag aan KD grijpt terug op dat Farm-moment, waarbij je hebt laten zien dat je echt een intelligente speler bent, en je de combi K@ren-Swifty-Bjorrn wist te verslaan in je eentje ::respect::
In het volgende spel vertelde D*N jou dat ik Bjorrn had geholpen. D*N verzweeg daarbij dat K@ren dezelfde rol had gespeeld. Toen je mij ermee confronteerde, ben ik eerlijk geweest naar jou, omdat ik weet dat jij eerlijkheid erg hoog hebt staan. D*N en K@ren waren dus in mijn ogen iets minder eerlijk op dat moment. Je had, terecht, de behoefte om mij af te straffen (waarmee je in mijn ogen op dat moment tactisch gezien de verkeerde keuze maakte, maar het heeft je achteraf niet in de problemen gebracht). Heb je nooit de behoefte gehad om K@ren (of eigenlijk D*N, omdat hij vooral degene was die K@rens rol verzweeg) hiervoor af te rekenen? Waarom heb je dat nooit gedaan, of als je het wel gedaan hebt, wanneer heb je dat dan gedaan?

Daisy, jouw meesterzet was de vorming van ons complot van vier ten tijde van De Farm, waarmee je jouw tactische spelinzicht wederom aantoonde. En wat leidde tot een spannende eindfase van vier tegen vier. Wie van de spelers die al veel eerder in het spel was afgevallen (of vertrokken, of nooit uit MP naar PT is gekomen) had je er in de laatste fase ook wel graag bij gehad en waarom diegene?
Keep calm and eat chocolates!

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: 13-05-2013, 08:42:49 »
In het volgende spel vertelde D*N jou dat ik Bjorrn had geholpen. D*N verzweeg daarbij dat K@ren dezelfde rol had gespeeld. Toen je mij ermee confronteerde, ben ik eerlijk geweest naar jou, omdat ik weet dat jij eerlijkheid erg hoog hebt staan. D*N en K@ren waren dus in mijn ogen iets minder eerlijk op dat moment.

Wel apart dat je pas besloot eerlijk te zijn op het moment dat je al verraden was door D*n.  ::)

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #669 Gepost op: 13-05-2013, 08:48:13 »
Wat een complotten, en ik dacht dat ik goed zat op dat gebied ::oink::

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #670 Gepost op: 13-05-2013, 09:02:38 »
Wel apart dat je pas besloot eerlijk te zijn op het moment dat je al verraden was door D*n.  ::)

KD stelde mij de vraag: 'is het waar dat je Bjorrn hebt geholpen tegen mij?' Zonder te zeggen waar hij die info vandaan had. En daarop antwoordde ik ja. Het was heel erg open geweest als ik direct na de Farm aan KD had geschreven 'ik heb Bjorrn geholpen tegen jou', dus in die zin heb ik wat verzwegen idd. Maar ja, dat soort info deelt niemand uit zichzelf volgens mij ::vergroot::
Overigens hield ik er toen nog rekening mee dat jij Bjorrn had geholpen zodat je KD de puzzels kon sturen...

Mijdrechtse Mol, dit was nog niet alles, er was meer, maar dat volgt later ;)

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #671 Gepost op: 13-05-2013, 09:06:46 »
Ik heb nog een hoop te leren, maar mijn tijd komt nog...  ;) (hoop ik)

Ik heb trouwens na de boardroom nog Swifty benaderd. Maar bij het Songfestival hielden we onze landen geheim en bij PE zaten we niet bij elkaar in het duo. En toen ging ik eruit  ::zwaai::

Ach, voor een beginner heb ik het best gedaan  ::trots::

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #672 Gepost op: 13-05-2013, 09:16:46 »
Ik heb nog een hoop te leren, maar mijn tijd komt nog...  ;) (hoop ik)
mmm, ik weet niet of de ouders van MM blij zijn met deze alternatieve leermethode. ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #673 Gepost op: 13-05-2013, 09:49:26 »
Hier mijn vragen:

KD:Je zegt dat je heel veel tijd in de voorbereiding en de spellen zelf hebt gestopt. Hoe heb je dat zoal aangepakt? Ik bedoel, hoeveel tijd heb je er zoal ingestoken? En waarom zoveel tijd (zoals aan de voorbereiding op Peking Express)? Had je helemaal niks anders te doen de afgelopen maanden? Tot slot: heb je ook zoveel tijd in 'complotten' gestopt? Immers, wij hadden vanaf het begin regelmatig contact, maar als ik het allemaal zo lees had je met bijna iedereen 'complotten'...

Daisy: Van jou zou ik eigenlijk wel willen weten hoe je het gehele spel hebt beleefd! Is die beleving veranderd door ons 'complot' of niet?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #674 Gepost op: 13-05-2013, 09:55:24 »

In het volgende spel vertelde D*N jou dat ik Bjorrn had geholpen. D*N verzweeg daarbij dat K@ren dezelfde rol had gespeeld. Toen je mij ermee confronteerde, ben ik eerlijk geweest naar jou, omdat ik weet dat jij eerlijkheid erg hoog hebt staan. D*N en K@ren waren dus in mijn ogen iets minder eerlijk op dat moment. Je had, terecht, de behoefte om mij af te straffen (waarmee je in mijn ogen op dat moment tactisch gezien de verkeerde keuze maakte, maar het heeft je achteraf niet in de problemen gebracht). Heb je nooit de behoefte gehad om K@ren (of eigenlijk D*N, omdat hij vooral degene was die K@rens rol verzweeg) hiervoor af te rekenen? Waarom heb je dat nooit gedaan, of als je het wel gedaan hebt, wanneer heb je dat dan gedaan?
Moet ik even op reageren ::hypocriet::. Ik heb toen bekend was dat jij het tegen KD had gezegd ook tegen KD gezegd dat het voor mij eigen belang was. In het begin had ik heel veel contacten apart en ik wou daar graag een front van maken. Als uit zou komen dat K@ren KD had geprobeerd weg te werken dan zou dat niet handig voor mij zijn omdat ik dan twee complotgenoten had die elkaar wouden wegwerken. ( En dat had ik al met Fabiann en KD :P).

En je weet dat je bondgenoten niet altijd alles doen wat je wilt. Zie de bondgenoten van KD-> Vieffan die mij wegstemt met BBUK en Ldhmolletje die Mollenvanger niet wou verdikken bij TBL. KD heeft toen ook aan mij gevraagd om geen wraak te nemen op Vieffan omdat zij zijn bondgenoot was en dat heb ik niet gedaan ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #675 Gepost op: 13-05-2013, 10:36:40 »
KD. , jij ook bedankt voor de antwoorden en ook sterkte gewenst met de zenuwen de komende tijd ;)
...maar soms even niet :)

Offline Go_ahead

• Forumlid
« Reactie #676 Gepost op: 13-05-2013, 10:42:58 »
Voor beide: Wat heb je geleerd van/tijdens dit spel?

Mocht je denken van hmm ik heb niks geleerd... denk dan hieraan: Wat zou je wanneer je weer in die situatie terecht komt anders doen of hoe zou je er voor proberen te zorgen dat je niet in die vervelende situatie kwam?!

Succes bij de farm beide ::hug::
Ananas

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #677 Gepost op: 13-05-2013, 11:45:32 »
Mijn vraag aan KD grijpt terug op dat Farm-moment, waarbij je hebt laten zien dat je echt een intelligente speler bent, en je de combi K@ren-Swifty-Bjorrn wist te verslaan in je eentje ::respect::

Ja, dat was een enorm dilemma en een lastig moment. Om de dingen op een rijtje te zetten, want ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een beetje ingewikkeld wordt, ga ik hier even uitgebreid op in:
We hadden op dat moment dus net De Farm gehad, waarin Fabiann mij een duel liet spelen. En ik had op het forum nogal demonstratief geroepen dat ik wraak zou nemen op Fabiann. Dat was grotendeels voor de show, maar ik wilde hem op zich ook wel terugpakken. Maar D*N probeerde me ervan te overtuigen dat ik niet op hém, maar op jou, Swifty, moest stemmen. Ik stond daar nogal terughoudend tegenover, omdat ik met jou wel wat contacten had itt Fabiann, ook al waren dat slechts oppervlakkige contacten. Ik zag het dus toch een beetje als 'verraad' om jou zomaar weg te stemmen en wilde daar niet in mee gaan. Om mij te overtuigen, meldde D*N me dus dat jij Bjorrn had geholpen bij het duel. Aangezien ik dit niet klakkeloos van hem wilde aannemen (zoveel gezond wantrouwen heb ik nog wel  :P ), besloot ik het direct bij jou te checken, inderdaad zonder zijn naam te noemen, om het voor jou niet te makkelijk te maken het verhaal als een verzinsel van D*N af te doen.
Ik ben blij dat je toen eerlijk was, dat heb ik ook gezegd. Maar het feit dat je had geprobeerd mij weg te krijgen, betekende ook dat mijn gewetensbezwaren tegen een stem op jou daarmee ongegrond werden. In die zin was er een probleem opgelost. Alleen kwam er een nog veel groter probleem bij, toen jij me wist te vertellen dat K@ren me ook had verraden en Bjorrn had geholpen. ;D

Dat was lastig. Want hoewel ik graag wraak wil nemen als ik me verraden voel, kan ik het moeilijk tegen iedereen tegelijk opnemen. Ik besloot dus eerst gewoon mee te gaan in de plannen die er al lagen (Daisy en jou nomineren). Daar leek een meerderheid voor te zijn. Dus: alles op zijn tijd, eerst met jou afrekenen, en dan daarna kijken of K@ren nog terug in het gareel te krijgen was of eventueel ook moest worden afgeschreven.  ;) En ik weet dat ik me in de kwestie Fabiann heb gepresenteerd als een wraakzuchtige maniak, maar in werkelijkheid ben ik wel een stukje strategischer en snap ik dat timing belangrijk is.

STEL dat ik met jou was meegegaan: dan had ik óók D*N nog tegen me in het harnas gejaagd, terwijl dat een cruciale bondgenoot was. Dat was voor mij buitengewoon ontactisch geweest. En wat had ik daarvoor teruggekregen? Jij was niet ineens een loyale bondgenoot geworden, Fabiann (bondgenoot van D*N) was dan helemaal buiten bereik, het blok rond Daisy was dan alleen maar sterker geworden... Met andere woorden: dan had ik er vrijwel alleen voor gestaan.

Oftewel: de wraak op K@ren zou nog wel komen als de tijd daar rijp voor was. Dat kwam wat sneller dan verwacht, omdat jullie MV en Vieffan lieten switchen en daarmee D*N en K@ren nomineerden. Vervolgens heb ik uiteraard D*N genomineerd. Reden dat ik nooit de behoefte heb gevoeld om met hem af te rekenen is wat hij hierboven zelf al noemt: hij legde me uit dat hij geen tweespalt wilde zaaien tussen zijn bondgenoten, maar dat hij zelf geen rol had gespeeld in het complot tegen mij. Dat vond ik afdoende. :)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #678 Gepost op: 13-05-2013, 11:58:58 »
Duidelijk KD, dankjewel voor je goeie en uitgebreide antwoord ::bravo::

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #679 Gepost op: 13-05-2013, 12:09:22 »
KD:Je zegt dat je heel veel tijd in de voorbereiding en de spellen zelf hebt gestopt. Hoe heb je dat zoal aangepakt? Ik bedoel, hoeveel tijd heb je er zoal ingestoken? En waarom zoveel tijd (zoals aan de voorbereiding op Peking Express)?

Ik zei dat ik veel tijd heb gestoken 'in de voorbereiding van de opdrachten waarbij dat hielp'. Een klein nuanceverschil, maar wel belangrijk. Want de extra tijd die ik bijvoorbeeld in de voorbereiding van de bovengenoemde PE-opdracht stak, had ik snel terugverdiend toen de daadwerkelijke opdracht begon en we dus inderdaad tempels moesten zoeken! Dus het gaat niet zozeer om heel veel tijd te steken in iedere opdracht, maar wel om beseffen wanneer het loont om nét wat extra tijd te steken in de voorbereiding, zodat het je per saldo tijd scheelt en een beter resultaat oplevert. Zo ook bij The Biggest Loser bijvoorbeeld: in plaats van iedere keer weer compleet in het duister te tasten bij iedere maaltijd, heb ik me even verdiept in wat voor producten veel en weinig calorieën bevatten. En ter voorbereiding op Holland's Next Top Model heb ik me een beetje ingelezen in de Franse mode.
Zo'n voorbereiding betaalt zich snel genoeg weer uit.

Citaat
Had je helemaal niks anders te doen de afgelopen maanden?
Dat vind ik een beetje flauw, eerlijk gezegd. Ik was gewoon verdomde fanatiek in dit spelletje: ik vind het niet helemaal terecht dat je dat nu zo negatief presenteert. Jij hebt inmiddels 41.000 posts op dit forum... Daarover zeg ik toch ook niet: 'Heb je dan helemaal niets anders te doen?' Voor jouw informatie: we zijn gelinkt op Facebook, kijk eens bij mijn Parijs-album waarin ik 'foto's van de dag' post. Dan zie je dat ik juist heel veel onderneem, náást mijn studie-activiteiten. Mijn sociale leven is daarnaast ook bruisend genoeg, met meerdere feestjes per week. En ja, ik had de afgelopen maanden relatief veel vrije tijd, maar ik vind dat dat niet echt ter zake doet.

Hier mijn vragen:

KD:Tot slot: heb je ook zoveel tijd in 'complotten' gestopt? Immers, wij hadden vanaf het begin regelmatig contact, maar als ik het allemaal zo lees had je met bijna iedereen 'complotten'...

Zoals eerder gezegd deden complotten er in mijn ogen bij dit spel wat minder toe dan bij veel andere forumspellen. Ik weet niet hoe je er nu bij komt dat ik met bijna iedereen complotten had. Ik werkte nauw samen met D*N en Vieffan, en wij twee hadden inderdaad ook heel goed contact. Dat zijn drie personen, niet idioot veel. Jij had zelf, naast mij, ook contact met MV en Daisy. Misschien nog wel meer?

Met K@ren en Swifty wisselde ik vriendelijke PMs uit, maar veel verder ging dat niet.
Ik snap niet helemaal waarom je het nu zo negatief probeert te draaien, want ik ben richting jou altijd een betrouwbare en loyale bondgenoot geweest.