Auteur Topic: Atlas: Avonturenprogramma in Suriname.  (gelezen 153966 keer)

Offline NextGP

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #140 Gepost op: 24-09-2013, 21:54:49 »
Ik vond deze aflevering eigenlijk vrij leuk  :P De leukste tot nu toe denk ik. Maar het is inderdaad wel erg verwarrend met die spelregels telkens... Vond het ook erg jammer dat Mariane naar huis moest, vond haar een leuke kandidaat.

Verder is het wandelen inderdaad vrij eentonig, daar kan inderdaad meer afwisseling inzitten. Ik vind de eerste opdrachten in de aflevering ook veel uitdagender dan de tweede opdracht - terwijl je in de eerste opdracht enkel informatie wint.

Verder vond ik het niet zo erg dat Ymke en Iris immuniteit hadden, vind hen de leukste kandidaten die er nog inzitten  :P Benieuwd hoe dat volgende week gaat, als er eventueel nieuwe kampleiders zijn.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #141 Gepost op: 25-09-2013, 15:06:57 »
Johnny Kraaijkamp weet één ding zeker na zijn deelname aan de AVRO-show Atlas: hij doet nooit meer mee aan een realityprogramma. Dat vertelt de acteur in Avrobode. Kraaijkamp vond het niets. “Dit was de eerste keer dat ik meedeed aan een avonturenprogramma en ik moet concluderen dat het niets voor mij is. We zouden naar de woestijn gaan en daar was ik benieuwd naar. Ik houd ervan om van de gebaande paden af te gaan. Dat het zó zwaar zou zijn, had ik alleen niet verwacht.“

Niet alleen de opdrachten waren volgens Kraaijkamp zwaar. “Op televisie zie je alleen hoe we een bergkam op klimmen, maar die tocht naar beneden was ook geen pretje in de hitte. Door alle inspanning liep ik een vrij pijnlijke achillespeesblessure op.”

Net als Inge Ipenburg ergerde Kraaijkamp zich ook aan het verloop van de show. “Een bijkomend punt van irritatie was dat er tijdens de tocht onverwacht nieuwe deelnemers bijkwamen, waardoor er gekonkel ontstond in de groep. Daar ben ik niet zo van.”

Maar: “Ik heb geen spijt van mijn deelname. Ik ben trots op mijn prestaties als oudste deelnemer.”
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 30-09-2013, 21:13:47 »
Twee tweets van Iris Kroes van vanavond:

lekker team hoor. aan de winst denken terwijl ik daar lig te bloeden. zie het nu pas, dacht dat t leuk was #atlas

Dokter geweest; verscheurde kauwspier en 2 weken niks kunnen doen wegens rugpijn. dat is wat ik aan die val overgehouden heb.. #atlas

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 30-09-2013, 21:23:15 »
Bwahahaha, wat een briljante move!    ::jaja:: ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 30-09-2013, 21:23:53 »
alleen die laatste opmerking van Robert die sierde hem niet ::ohno::

maar voor de rest briljant het spel gespeeld.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 30-09-2013, 21:26:00 »
Ik vind het nu wel echt leuker worden, nu het tactische spel is losgebarsten. Ik vind Robert nog steeds vervelend, maar dit was toch wel slim.  ;D En die Ron mag ik ook steeds minder. Die reactie van Ymke was wel echt heel bijzonder. Ze vat het veel te persoonlijk op. Het is toch echt maar een spelletje...

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #146 Gepost op: 30-09-2013, 21:47:52 »
Nou ik vond de reacties van het team van Iris toch niet normaal hoor. Er had wel weet niet wat gebeurd kunnen zijn met Iris, paarden kunnen gevaarlijke beesten zijn! Maar het ging er alleen maar om dat "het Iris eigen schuld was, want die paarden, die doen zoiets niet!" Uh, hallo?  ::zwaai::

Robert vind ik maar een vervelend ventje, word gek van dat gedoe over dat hij het spel bepaalt en dat hij alles naar zijn hand kan zetten. En of het een slimme move is van Robert weet ik niet, het pact Ron en Johnny is inderdaad wel erg sterk, dit was dé kans om ze uit elkaar te halen.. snap Ymke best dat ze zich keihard genaaid voelt, zij kwam immers met het plan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 30-09-2013, 22:05:23 »
Ja, dat met die paarden vond ik ook heel raar. Ze hadden best even basic les kunnen krijgen. Hoe moet ze anders weten hoe ze dat paard stil zet? Of anders hadden ze zulke makke paardjes moeten meegeven die ook niet reageren op gegil ofzo.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 30-09-2013, 22:11:52 »
Mja, als het niet Ymke betrof had ik het wellicht niet zo'n leuke move gevonden moet ik eerlijk toegeven, maar wat een vervelend kind is dat zeg, ze ging nog net niet stampvoeten.  ::)

Het lijkt me voor het andere kamp het beste om eens van kampleider te wisselen want die jongen doet echt helemaal niks, Laura lijkt me daar heel geschikt toe.   ::jaja::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 30-09-2013, 22:12:50 »
Het is nu idd wel wat eerlijker dan vorige week. De kampleden weten nu iig hoe belangrijk het teamleiderschap is.
Blij dat Ron geen teamleider meer is  ::tandpastasmiley:: maar jammer dat we al zagen dat Robert volgende week nog steeds teamleider is, ik vrees voor Mimoun. Maar als ie slim is speelt hij natuurlijk Ron of Johnny weg.  Ymke idd... heel raar dat ze zo doet.
Gaby mag wat mij betreft ook wel weg hoor, veel te egocentrisch, hoe ze reageerde op de val van Iris bijv... Vind haar niet leuk.
En die opmerking van Johnny: "Mimoun zn paard heeft een natuurlijke afkeer van Marrokanen" ::ohno::

De enige die nog een beetje normaal doen zijn Maryam en Laura.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 30-09-2013, 22:17:41 »
Het lijkt me voor het andere kamp het beste om eens van kampleider te wisselen want die jongen doet echt helemaal niks, Laura lijkt me daar heel geschikt toe.   ::jaja::

Inderdaad!!! Wat een slapjanus zeg! Snel wegsturen dat soort parasieten.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #151 Gepost op: 1-10-2013, 08:53:27 »
Mja, als het niet Ymke betrof had ik het wellicht niet zo'n leuke move gevonden moet ik eerlijk toegeven, maar wat een vervelend kind is dat zeg, ze ging nog net niet stampvoeten.  ::)
Tactisch was het wel slim van Robert, lijkt mij, maar dan zou hij zeker volgende week Ron of Johnny weg moeten spelen, anders mag je ervanuitgaan, dat als er nog gestemd mag worden voor het leiderschap (en men nog steeds in teams zit) zij twee de macht overnemen en Robert gaan wegstemmen. En als hij een van het duo wegstemt: gaarne Johnny, die opmerking over paarden en Marokkanen sloeg nergens op.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 1-10-2013, 10:18:29 »
Die opmerking van Johnny inderdaad. Een Marokkaans paard met een natuurlijk afkeer van Marokkanen.  ::) Tuurlijk joh.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 1-10-2013, 10:49:29 »
Nou ik vond de reacties van het team van Iris toch niet normaal hoor. Er had wel weet niet wat gebeurd kunnen zijn met Iris, paarden kunnen gevaarlijke beesten zijn! Maar het ging er alleen maar om dat "het Iris eigen schuld was, want die paarden, die doen zoiets niet!" Uh, hallo?  ::zwaai::

Ze hadden Iris daarvoor al geholpen en er bleek niks ernstigs te zijn. Paarden voelen inderdaad je energie aan, dus Iris had nooit zo angstig op dat paard moeten gaan zitten, en daarnaast niet naar voren leunen natuurlijk. Laura zei dat alleen maar om Darryl en Maryam gerust te stellen want die dachten gelijk dat t aan dat paard lag, heel correct lijkt me.

Citaat
Robert vind ik maar een vervelend ventje, word gek van dat gedoe over dat hij het spel bepaalt en dat hij alles naar zijn hand kan zetten. En of het een slimme move is van Robert weet ik niet, het pact Ron en Johnny is inderdaad wel erg sterk, dit was dé kans om ze uit elkaar te halen.. snap Ymke best dat ze zich keihard genaaid voelt, zij kwam immers met het plan.

Robert heeft nu iig Ron en Johnny te vriend gehouden, alsook Mimoun. Hij loopt nu het minste gevaar om eruitgestemd te worden. Hoop idd wel dat hij volgende week Ron of Johnny wegstemt.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 1-10-2013, 11:11:17 »
Ik vond dit eerlijk gezegd een hele leuke aflevering! Eindelijk wat variatie in proeven en voor mijn gevoel ook een eerlijk spelverloop (alle kandidaten wisten waar ze aan toe waren en konden ook een strategie bedenken om eliminatie te voorkomen). Echt bizar dat Mimoun en Ymke zich lieten weerhouden om voor immuniteit te spelen; ik snap dat ze zich wel voor haar hoofd kon slaan naderhand.

Robert heeft het spel heel tactisch gespeeld; hij overziet echt het hele spel wat ik knap vind. Ik vond zijn move om Ymke eruit te stemmen tactisch gezien het handigste (als hij meteen Ron eruit had gestemd, hadden Ymke en Mimoun weer een complot tegen hem kunnen beginnen wat voor zijn positie niet echt handig is en nu heeft hij Ron en Johnny zodanig positief gestemd dat hij wel leider mag blijven). Het enige jammere was zijn trap na aan Ymke; het was niet nodig om haar recht in haar gezicht uit te lachen, hij had haar ook enigszins waardig afscheid kunnen laten nemen.

De keuze om Iris eruit te stemmen; tja dat zat eraan te komen. De groep wist dat ze niet voor immuniteit hoefden te spelen, omdat ze toch Iris weg zouden stemmen. Ook konden ze nu 20 minuten voorsprong halen bij de volgende proef, een slimme zet! Ik snap alleen niet dat Daryl nog steeds karavaanleider is; hij voegt weinig tot niets toe aan het team in tegenstelling tot de rest die allemaal op hun eigen manier veel bijdragen (Maryam met de taal, Laura met haar overlevingsskills en Gaby met haar kracht en doorzettingsvermogen). Ik verwacht dan ook dat hij geëlimineerd wordt in de volgende aflevering met Maryam of Laura als leider.

Ze hadden Iris daarvoor al geholpen en er bleek niks ernstigs te zijn. Paarden voelen inderdaad je energie aan, dus Iris had nooit zo angstig op dat paard moeten gaan zitten, en daarnaast niet naar voren leunen natuurlijk. Laura zei dat alleen maar om Darryl en Maryam gerust te stellen want die dachten gelijk dat t aan dat paard lag, heel correct lijkt me.

Helemaal mee eens. Laura wilde de rest van de groep geruststellen; iemand moest er toch voor zorgen dat ze op een veilige manier door zouden gaan met de proef.

Jammer inderdaad van de spoiler over het leiderschap van Robert.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 1-10-2013, 14:11:48 »
Echt bizar dat Mimoun en Ymke zich lieten weerhouden om voor immuniteit te spelen; ik snap dat ze zich wel voor haar hoofd kon slaan naderhand.

Ja echt jammer, had wel willen zien dat Ymke weer immuniteit zou hebben. Tot ergernis van Johnny  :P

Citaat
Ik snap alleen niet dat Daryl nog steeds karavaanleider is; hij voegt weinig tot niets toe aan het team in tegenstelling tot de rest die allemaal op hun eigen manier veel bijdragen (Maryam met de taal, Laura met haar overlevingsskills en Gaby met haar kracht en doorzettingsvermogen). Ik verwacht dan ook dat hij geëlimineerd wordt in de volgende aflevering met Maryam of Laura als teamleider

Ik hoop echt dat dat gebeurt, ik denk alleen dat Laura inmiddels te loyaal is naar Darryl om hem eruit te stemmen. Daarbij weet ze dat hij haar er nooit uit zal stemmen dus hoeft ze ook niet te vrezen voor haar eigen positie. Ik denk dat ze Gaby er nu uit willen omdat zij niet van specifieke waarde is. Maar zoals we al zagen gaat ze nog proberen zichzelf te redden, dus wie weet wat er nog gaat gebeuren.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #156 Gepost op: 1-10-2013, 19:57:46 »
Echt een grappig moment: Ron (dacht ik) die op zijn paard zit en zegt: Waar moet het kwartje in?  ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 2-10-2013, 14:34:48 »
Leuke aflevering  ::jaja::
Maar ik begin een beetje een hekel te krijgen aan Robert. Heel flauw om Ymke uit te 'lachen,' ik had best medelijden met haar.
Het spel is niet gewankeld, wat een pluspunt voor mij is, maar die karavaanleiders die mensen naar huis moesten stemmen blijft een oneerlijk feit: Iris, Ymke... dat soort kandidaten maken nooit kans om karavaanleider te worden...
Maar het gaat de goede kant op, ik blijf kijken  ::tandpastasmiley::
Ps: Jammer van de promo, daarin zie je dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
karavaanleider blijft...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #158 Gepost op: 3-10-2013, 11:30:00 »
Leuke aflevering inderdaad. Prachtige exit van Ymke: mooi hoe die eens goed op haar nummer wordt gezet door een goede tactische move van Robert.

Ik ben ook blij dat Iris er eindelijk uit is: met afstand de zwakste kandidaat van allemaal. Het type dat waarschijnlijk op school alle gymlessen miste omdat ze altijd 'iets' had. Nu zij eruit is, kunnen de wandelproeven eindelijk ook eens wat spannender worden.

Overigens vind ik het wel onverantwoord dat ze geen cap meekregen met het paardrijden. Ik ben een ervaren ruiter en zou toch weigeren zonder cap te rijden (zeker gezien al die stenen daar!), omdat ik uit ervaring weet wat de risico's zijn...

O ja, ik denk trouwens dat Darryl helemaal niet zo zwak is als sommige mensen hier nu stellen. Bij de eerste proef mócht hij gewoon niet meedoen. En tja, dat ene fragmentje dat hij even weg was toen ze de tent afbraken? Om daar nu iemand voor weg te stemmen die zich tot nu toe prima heeft ingezet...
« Laatst bewerkt op: 3-10-2013, 11:32:33 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 5-10-2013, 14:36:20 »
Waar komt toch het idee vandaan dat Ymke slim is? Sociaal onhandig en slim zijn zijn twee verschillende dingen. Haar argumenten voor waarom zij in het spel zou moeten blijven gingen nauwelijks verder dan "ik ben jong en Ron/Johnny zijn oud".
Nog even niks.