Het is echt bizar hoe vaak de spelregels veranderen. Zo is het toch onmogelijk om een tactiek te bepalen? Een goed voorbeeld is de verplichte wisseling van het leiderschap. Stel Darryl was de perfecte leider geweest, waarom moet hij dan verplicht wisselen? Ik vind het erg jammer hoe de wissel heeft uitgepakt. Het gaat toch helemaal nergens over dat iemand die zowat de berg opgeduwd moet worden leider is! Erg jammer hoe Laura het slachtoffer is van de tactiek van Gaby. Ik vind het fijn dat Laura mag blijven. Ik denk dat ze ook goed tot haar recht zal komen bij team Robert (volgens mij konden Laura en Robert het best goed vinden). Maar toch vind ik het erg raar dat de spelregels wederom gewijzigd worden. Zo is er voor de kandidaten en voor de kijkers echt geen touw meer aan vast te knopen.
En dan nog iets anders dat mij opeens te binnen schoot. Zijn er meer mensen die het raar vinden dat de mensen die Arabisch spreken zo onmisbaar zijn dat ze eigenlijk niet weggestemd kunnen worden? Mimoun en Maryam komen in een bevoorrechte positie waardoor ze meer kans maken op de winst dan de andere kandidaten, puur omdat ze onmisbaar zijn in de proeven. Hoewel ik het ze heel erg gun, vind ik het niet echt eerlijk in het spel. En dan nog een laatste dingetje: wat had de productie gedaan als Maryam en Mimoun in één team terecht waren gekomen? Dan hadden ze heel wat proeven realistisch gezien toch eigenlijk niet kunnen doen.