Ik vond het best een leuke aflevering, maar ik miste de inhoud eigenlijk nogal. We zien kandidaten rennen door de woestijn (met bijna 45 graden vrij onverantwoord), een tent opzetten en naar een volgend kamp lopen. Het leek wat dat betreft erg op Expeditie Poolcirkel, waar de hiketochten en het tent opzetten ook vaak terugkerende opdrachten waren. Ik miste nog een beetje de reden waarom de kandidaten in Marokko waren; is het overleven in barre omstandigheden, op zoek gaan naar een schat en schatkaarten? En hoe werkt dat met dat kandidaten toevoegen? Lauren heeft eerder aangegeven dat er wel weer kandidaten af gaan vallen, maar hoe en wanneer? Daar had ik graag meer uitleg over gehad.
Op het eerste gezicht lijken de kandidaten mij erg leuk, vooral Robert en Laura vond ik veel leuker dan ik van tevoren dacht. Ook leuk dat Laura de waardering krijgt voor wat ze allemaal kan, al was het wel een beetje veel 'Laura kan dit, Laura kan dat'. Iris komt er juist erg slecht van af in deze aflevering; het is toch niet vaak dat een van de kandidaten zo wordt afgezeken in de eerste aflevering, jammer!
En over molacties gesproken (ik moest daar inderdaad ook nogal aan denken tijdens deze aflevering): de keuze van Robert om voor Ron te kiezen vond ik ook wel een molactie. Ik had je zo wel kunnen vertellen dat Ron niet aan sport doet en qua klagen past hij denk ik erg goed bij Inge en Johnny. Ik denk dat Mimoen veel beter bij het team van Robert had gepast dan bij het andere team. Ik vond die keuze echt heel opvallend!