Ik vond dit eerlijk gezegd een hele leuke aflevering! Eindelijk wat variatie in proeven en voor mijn gevoel ook een eerlijk spelverloop (alle kandidaten wisten waar ze aan toe waren en konden ook een strategie bedenken om eliminatie te voorkomen). Echt bizar dat Mimoun en Ymke zich lieten weerhouden om voor immuniteit te spelen; ik snap dat ze zich wel voor haar hoofd kon slaan naderhand.
Robert heeft het spel heel tactisch gespeeld; hij overziet echt het hele spel wat ik knap vind. Ik vond zijn move om Ymke eruit te stemmen tactisch gezien het handigste (als hij meteen Ron eruit had gestemd, hadden Ymke en Mimoun weer een complot tegen hem kunnen beginnen wat voor zijn positie niet echt handig is en nu heeft hij Ron en Johnny zodanig positief gestemd dat hij wel leider mag blijven). Het enige jammere was zijn trap na aan Ymke; het was niet nodig om haar recht in haar gezicht uit te lachen, hij had haar ook enigszins waardig afscheid kunnen laten nemen.
De keuze om Iris eruit te stemmen; tja dat zat eraan te komen. De groep wist dat ze niet voor immuniteit hoefden te spelen, omdat ze toch Iris weg zouden stemmen. Ook konden ze nu 20 minuten voorsprong halen bij de volgende proef, een slimme zet! Ik snap alleen niet dat Daryl nog steeds karavaanleider is; hij voegt weinig tot niets toe aan het team in tegenstelling tot de rest die allemaal op hun eigen manier veel bijdragen (Maryam met de taal, Laura met haar overlevingsskills en Gaby met haar kracht en doorzettingsvermogen). Ik verwacht dan ook dat hij geëlimineerd wordt in de volgende aflevering met Maryam of Laura als leider.
Ze hadden Iris daarvoor al geholpen en er bleek niks ernstigs te zijn. Paarden voelen inderdaad je energie aan, dus Iris had nooit zo angstig op dat paard moeten gaan zitten, en daarnaast niet naar voren leunen natuurlijk. Laura zei dat alleen maar om Darryl en Maryam gerust te stellen want die dachten gelijk dat t aan dat paard lag, heel correct lijkt me.
Helemaal mee eens. Laura wilde de rest van de groep geruststellen; iemand moest er toch voor zorgen dat ze op een veilige manier door zouden gaan met de proef.
Jammer inderdaad van de spoiler over het leiderschap van Robert.