Gisteren gebeurde waar ik al bang was: machtspelletjes, complotten, ruzie en achterklap. Het fysieke geweld dat hierbij kwam kijken heeft mij (negatief) verbaasd. Nega is echt agressief, niet alleen in zijn woorden, maar ook in zijn bewegingen. Ik snap heel goed dat Shary-Ann er helemaal doorheen zat. Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust de proef heeft gesaboteerd (al wordt ze wel in dit daglicht afgeschilderd). Ook 500 m voor het einde kun je instorten; soms geeft zo'n kleine afstand juist het laatste zetje. Daarmee heeft ze misschien haar groep de winst gekost, maar wat dacht je van Brace die niet vooruit te branden was, Nega die door zijn gedrag iedereen het leven erg zuur maakt of Frieda die hierin gewoon meegaat? Frieda's gedrag snap ik echt niet: realiseert ze zich niet dat zij eruit gegooid wordt zodra Nega en Brace haar niet meer nodig hebben? Ik kan er nog inkomen dat ze Nega erin wil houden voor zijn fysieke kracht, maar gooi dan op zijn minst Brace eruit, echt onbegrijpelijk. Ik vond het een verschrikkelijke aflevering, waarvan ik hoop dat er niet nog meer komen. De opdrachten blijven trouwens wel echt super, veel beter dan vorig jaar!