Aflevering 5
Bern, Zwitserland
LC: 'Welkom allemaal bij alweer de vijde aflevering. Jullie zijn nu nog over met zijn zevenen, zes kandidaten en een mol. Helaas zal ook vandaag weer een van jullie moeten afvallen voor we verdergaan. Goed zijn jullie er klaar voor? Wie wil er beginnen? Daisy? GROEN Maapie? GROEN Juultjuh? GROEN EIDM? GROEN Lampje? GROEN. Dat betekent dus dat een van de heren vandaag gaat afvallen, Mollenvanger of Kolko, Mollenvanger? GROEN. Ah, helaas Kolko, dat betekent dus dat jij moet gaan, jij bent afgevallen vandaag.' De kandidaten nemen een voor een afscheid van hun grote vriend Kolko, hij lag goed in de groep, dus de nodige emoties komen los bij de anderen.
Nadat Kolko is verdwenen. LC: 'Goed, toen waren er nog maar zes. Het is tijd om naar de volgende locatie te gaan. Ik zie jullie daar.'
Rome, Italië
LC: 'Welkom kandidaten, voordat we doorgaan met de volgende opdracht, Maapie, Lampje, Daisy en Mollenvanger, we kijken hier uit op hotel 'La Valle du Strike'. Jullie moeten daar naar binnen gaan, in hotelkamer 001 wacht er iemand op jullie. Juultjuh en EIDM, jullie komen met mij mee.'
In het hotel komt het 4-tal de hotelkamer binnen, daar wacht op hen de CMC-crew bestaande uit Intikker, Annuh en Chriz. Chriz: 'Goedemorgen, allemaal. Gefeliciteerd met het behalen van de volgende aflevering. Intikker: Maar daarvoor zijn jullie hier niet.' Annuh: 'We eeuh hebben gehoord dat er vals gespeeld word in CMC en niet alleen door de mol.' Chriz: 'Dit is een zeer ernstige zaak, wat hebben jullie hierop te zeggen?' (Stilte) Chriz: 'Daisy, heb jij proberen om vals te spelen?' Daisy: 'Nee hoor, ik weet van niks.' Intikker: 'Mollenvanger?' Mollenvanger: 'Misschien is er wel vals gespeeld, maar dan moet je niet bij mij zijn.' Annuh: 'Goed, zo te zien komen we hier geen stap verder mee.' Intikker: 'Precies, het is tijd om er iemand bij te halen.' Chriz: 'Kom maar!' Op de gezichten van de kandidaten is duidelijk schrik te lezen als D**n naar buiten komt lopen. Chriz staat op en omhelst D**n, Chriz: 'Vriend' D**n: 'Ja, kandidaten, daar stan jullie van te kijken, hé? Annuh: D**n, misschien kun jij ons uitleggen wat er gebeurd is, onze kandidaten zijn nogal wat stil, ze zeggen niet vals gespeeld te hebben.' Intikker: 'Voor het geval jullie het nog niet doorhadden, jullie zijn stuk voor stuk te grazen genomen door ons. De hele ruzie was nep, fake! D**n is nooit uit de crew geweest.' Annuh: Alles is een opgezet plan van ons om te zien in hoeverre wij onze kandidaten konden vertrouwen. Het beruchte pmtje dat jullie kregen van D**n, was niet exclusief, jullie allemaal inclusief Kolko heeft de kans gehad, Kolko, EIDM en Juultjuh stemden niet toe, maar jullie....' D**n: 'Alleen als mijn Mol er toch nog uitvliegt, dan heb ik misschien een probleem en zal ik je aanbod toch sterk in overweging nemen natuurlijk. Komt iemand deze uitspraak bekend voor of deze: 'Sta ik goed? Heb ik de mol bovenaan?' ook niet bekend, de volgende dan: 'Je mag me best helpen hoor, maar het heeft weinig nut, ik heb de mol toch al ontmaskerd.' Dat was helemaal zelfverzekerd, waarom denk je dat we je dan hulp aanbieden en er was zelfs iemand zo slim om wel het aanbod aan te nemen, maar aan de andere kant het betreffende aanbod bij de crew van CMC te melden.' Annuh: Het heeft niet mogen baten, niets is wat het lijkt.' Chriz: 'Jullie zijn allemaal gediskwalificeerd.' Intikker: 'Hier is jullie ticket naar huis. Wij gaan een vervroegde finale spelen met Juultjuh en EIDM. Tot ziens!'