Aflevering 9:
naar hun avonturen in Mongolië, vertrekken de kandidaten naar het eindpunt, Sydney, Australië
Sydney, Australië:
Little Creep: Welkom kandidaten, het spel is bijna gespeeld. De laatste tests zijn uitgevoerd. De pot staat op 50.925 euro fictief. Wie beheert de pot bij jullie? Mollenvanger? Klopt dat bedrag? Mollenvanger: 'Nee, ik heb maar 50.000 euro.' LC: 'Tuttut, ik heb jullie nog zo gezegd beter op dat geld te letten. Waarschijnlijk houdt de mol van ronde bedragen. Maar goed, binnenkort zullen we weten wie deze mol is, maar ook wie de winnaar is en wie de verliezer is. Er staat ons nog 1 opdracht te wachten. Lampje, Daisy en Mollenvanger mag ik jullie welkom heten, de ex-kandidaten: Verdi, Tijgertje, Avron, Kolko, Juultjuh, EIDM en Maapie! Zoals jullie kunnen zien hebben alle kandidaten een koffertje bij zich en jullie zien nog 3 koffertjes leeg staan, Lampje wil jij de linker nemen, Daisy de middelste en Mollenvanger de rechtse. Goed zo! In deze 10 koffertjes zitten verschillende soorten prijzen. Persoonlijke prijzen, geld voor de pot, maar ook koffers waar boetes opstaat zodat er geld uit de pot gaat. Lampje, Daisy en Mollenvanger, we beginnen straks bij Verdi, Lampje mag beslissen wat te doen, ze mag de koffer openen, ze mag de inhoud van de koffer nemen indien het geld is voor de pot, de inhoud van de koffer aan Verdi geven indien het een prijs is, of ze mag de koffer weggooien. Maar let op, jullie mogen alledrie maar 1 koffer openen. Dan zijn er nog de laatste 3 koffertjes, in die koffer zit de uitslag van CMC 3 en die bewaren we tot het laatste. Goed, Lampje. Wat ga je doen met Verdi's koffertje? Lampje: Ik wil, ik wil de koffer weggooien. LC: Weggooien, goed, Verdi, laat maar zien wat er in je koffer zat. Verdi maakt de koffer open. LC: Een reis voor 2 personen naar Hawaii, jammer Verdi, die prijs gaat aan je neus voorbij. Daisy, jij bent nu, wat doe je met de koffer van Tijgertje. Daisy: 'Tijgertje heeft al ooit een mooie Subaru gewonnen, dus ik wil de koffer weggooien. Tijgertje maakt de koffer los: 'Een boete van 3000 euro, oei, wat een geluk, Daisy!' LC: Mollenvanger, jouw beurt. Wat doe je met het koffertje van Avron. Mollenvanger: Ik gooi hem weg. Avron opent het koffertje: '5000 euro in de pot' Mollenvanger: Shit! LC: Ja, zeg dat wel. Dat gaat aan je neus voorbij. Lampje, wat doe je met het koffertje van Kolko? Lampje: Ik wil het spannend houden en gooi hem weg. Kolko opent de koffer: 'Een Lamborghini! Wat jammer voor jou, Kolko, maar je krijgt hem niet.' LC: 'Daisy, wat ga je doen, er zit nog een boete in, nog een prijs en nog geld voor de pot.' Daisy: 'Ik neem het risico niet en ik hoop voor Juultjuh dat er een prijs in zit.' Juultjuh maakt de koffer open. Juultjuh: Een boete! 4000 euro uit de pot. LC: Dat heb je goed gedaan, Daisy. Helaas geen prijs voor Juultjuh.' LC: 'Mollenvanger, wat ga je doen? Gun je de prijs aan EIDM of neem je het geld voor de pot?' Mollenvanger: Ik wil EIDM belonen, omdat zij het spel zo fair heeft gespeeld. Het bedrag in de pot is mooi zo. EIDM maakt haar koffer open: '10.000 euro voor de pot' Mollenvanger en EIDM: Aaah! Wat jammer! LC: Dat is zeker jammer, de laatste vraag is dan voor Lampje. Lampje, we weten al wat er in de koffer zit, gun je het Maapie? Lampje: Ja, natuurlijk! Maapie opent de koffer: '15 vrijkaartjes voor de CMC-afterparty!!!' LC: 'We wisten natuurlijk al dat deze prijs erin zou zitten. De vrijkaartjes zijn voor mij, de kandidaten en de crew, maar niet getreurd, Maapie. Je krijgt ook nog een echte prijs. Kijk, daar komt hij aangelopen! (Kef, Kef!) LC: Gefeliciteerd, je hebt Tikkie de poedel uit CMC 2 gewonnen! Maapie: Oh, dolletjes!