Ik vindet allemaal prima. Maar is dat wel voordeliger dan? ik bedoel,een retourtje gouda is voor mij maar 13 euro ofzo
We besparen er allebei op. Jij in verhouding meer dan ik, en daar komt nog bij dat je tussen Utrecht en Gouda retour gratis met mij mee mag ''liften''. Je hoeft dus alleen maar een retour Hilversum-Utrecht te kopen.
Ik ga nog even snuffelen op
www.reisplanner.nl of het erg veel uitmaakt. Als jij dat van je ouders mag, tenminste. Als het niet mag: dan neem ik je dat niet kwalijk. Uiteindelijk zullen we waarschijnlijk TOCH in dezelfde trein reizen, dus of je nu voor die rit betaalt, of niet: ik zou gewoon voor het laatste kiezen.
Intussen heb ik even gekeken.
Jij bespaart
7,30 euro, als je op mijn herfst-toerkaart meereist. Ik had al afgesproken dat ik
11.54 zou aankomen in Gouda. Dat wil zeggen: als jij ervoor zorgt dat je de trein om 10.51 uit Hilversum richting Gouda pakt, die komt
11.10 in Utrecht aan, en naar
spoor 5A gaat, dan zorg ik ervoor dat ik daar ook zal zijn. De trein naar Gouda vertrekt volgens het spoorboekje om
11.33 vanaf genoemd spoor.
Ik bespaar er 10,20 euro op, want een retour Gouda kost normaal 35,20.
En last but not least: het is alsof er een vloek rust op mijn uitstapjes met de trein, zodra die met Wie is de Mol te maken hebben. Vorige week keek ik in de werkzaamhedenplanner, en er stond NIETS vermeld. Vandaag keek ik even:
WERKTRAJECT TUSSEN SITTARD EN ROERMOND. Het is alsof ze het met opzet doen. Laat ik daar maar niets meer over zeggen.