Hoe laat wil je ons UITERLIJK weg hebben? Als ik me richt op de trein van 19.09 of 19.39 vanuit Gouda, hoef ik me niet zenuwachtig te maken, dat ik wederom ergens strand. Want dat laatste is me echt iedere keer nog overkomen als ik iets met WIDM deed.
4 mei Bunnik: op de terugweg een onverwacht oponthoud, 25 mei, gestrand in Den Bosch, 20 september: heenweg; gestrand in Eindhoven, onverrichterzake terug naar Maastricht, op de terugweg: anderhalf uur vertraging, vanwege een brand langs het spoor in Maastricht.
En dan morgen: de klieren konden het niet laten. Begin november was er niets gepland, ik besluit die toerkaart te bestellen, en de dag erna stond in de reisplanner; werkzaamheden tussen Sittard en Roermond. Die stonden er eerder dus echt niet vermeld.
Er zit een Mol-duiveltje mee te gluren iedere keer. Als ik iets plan, is er iets aan de hand met de trein.
Maar ik heb mijn surprise compleet af, en de spullen die ik zou kopen, staan al ingepakt klaar. Aan mij zal het morgen niet liggen.