Centraal is een beetje rekbaar begrip, als het niet meer dan 2 uur reizen is met de trein, vind ik eigenlijk al dat het centraal genoeg is. Ik kan Tilburg bereiken binnen anderhalf uur, maar dan moet ik verder naar Breda. Nou ja: twee stops verder is dan ook nog wel te doen, wat mij betreft.
Utrecht is het meest voor de hand liggend al het om een centrale plek gaat. Maar wie van de forummers, die ook nog eens belangstelling heeft voor die sinterklaas-meeting, laten we het maar even zo noemen, woont er in Utrecht?
Daarbij komt nog, dat de meesten nu inderdaad nog de zomer in hun hoofd hebben, het (digitaal) rangschikken van vakantiefoto's nog even voorrang heeft, enzo. Hiermee geef ik dus aan dat het geen kwaad kan nu al erover te denken, maar dat er nog tijd zat is. Zoals Annemieke al zegt: stressen is helemaal niet nodig.
Wat ik persoonlijk dus het belangrijkste vind, is dat niemand van de uiteindelijke deelnemers zich er gemakkelijk vanaf maakt, door ff snel in 5 minuten een standaard gedichtje in elkaar te puzzelen, waar anderen vele uren tijd erin steken. Dat is voor niemand leuk. De aardigheid zit hem nou juist in de moeite die iedereen erin steekt om origineel voor de dag te komen.
Of je nu 1 of 5 keer een surprise-avond meemaakt, maakt op zich niet zoveel uit: je moet het alleen wel even in kunnen plannen. Door nu in augustus al voorzichtig te peilen wie eventueel belangstelling heeft, voorkom je dat er meerdere initiatieven tegelijkertijd gaan lopen, terwijl het misschien leuker zou zijn als dat 1 grote(re) groep zou worden. Hoewel uiteraard een avond met maar 6 personen ook enorm gezellig zal zijn. Natuurlijk is er niets tegen meer initiatieven tegelijk.
Eerst nog maar eens genieten van de laatste weken van deze, voor velen, gedenkwaardige zomer.