Heb die Kwiatkowski ook nooit overwogen. Wist wel dat hij een aardig klassement kon rijden, maar ik had niet verwacht dat hij dat ook drie weken zou volhouden. En hij was ook wel erg duur voor een helper. Dacht vooraf dat het tussen Quintana, Pinot en Talansky zou gaan om wit. Van Garderen geloofde ik niet in. Die eindigde vorig jaar zo hoog door de vele tijdritkilometers.
Verder jammer dat Porte er zo doorheen zakte die ene dag. Maar dat was ook maar een gok natuurlijk. Nog nooit een goed klassement gereden in een grote ronde, behalve de Giro een paar jaar geleden toen hij profiteerde van een monsterontsnapping. En Pinot viel natuurlijk flink tegen. Rest van m'n team heeft het prima gedaan, zelfs die twee knakkers van 3 miljoen. Die hebben toch elk meer punten gehaald dan Molard en Mederel samen.
Ochja, maar Porte eindigde wel 2de in Dauphine, achter Froome.
Dus alhoewel vermoedelijk niet een 1-2'tje als vorig jaar met Sky, verwachtte ik Porte toch wel in de top-5.
Was voornamelijk bang dat Quintana een hoop voor Valverde moest gaan rijden. Dus vond het wel prima toen die aan gruzelementen werd gereden
Zelfde speelde ook enigszins met van Garderen - maar aangezien die kopman was heb ik weinig gedachten aan hem besteed.
Vond daarom Pinot wel een zeer goede deal. Geen andere kopman om voor te rijden; kwam vorig jaar zeer goed mee in de bergen (en veel bergen dit jaar); en om het helemaal af te maken een zacht prijsje van 16mil. Ja... Too good to be true
Talansky stond wel op mn shortlist, maar met 19m vond ik hem te duur. Zou interessant zijn geweest rond de 16m, maar ook dan vermoedelijk geen budget voor hem gehad