Toen wist ik nog niet dat de overige drie kwartfinalisten een staf zouden hebben. De samenwerking bestond al en we kozen ervoor om de andere drie weg te werken. Echter, HIDM had de Gouden Staf (en wat ben ik daar jaloers om geweest
).
Het vertrouwen binnen in de Vijfstaffengroep was echter ver te zoeken. Dit begon al toen ik het voorstelde. Beide Molière en Go_Ahead zagen liever een oud-Alnilhancomplot in plaats van een Vijfstaffensamenwerking. Dit leek mij eigenlijk ook wel een goed idee, aangezien Ldhmolletje een erg sterke staf had. Maar het wordt nog leuker en ingewikkelder, maar eerst de eliminatie van Starlight.
De elimantie van Starlight was voor ons geluk, al vind ik het een ongepaste manier om iemand het spel te laten verlaten (aangezien Starlight hier helemaal niets aan kon doen en het gewoon geluk was - voor hetzelfde geld was iemand anders eruit gegaan, dan was heel het spel anders gelopen). Maar voor oud-Alnilhan was dit een geschenk en tactisch gezien was ik er niet treurig om. Ik was bang dat Swifty, HIDM, Starlight en eventueel Ldhmolletje samen zouden werken en oud-Alnilhan kapot zouden maken. Ik wist niet precies waar Ldhmolletje stond, maar ik was in ieder geval bang voor de combinatie HIDM/Swifty/Starlight. Door het wegvallen van Starlight werd het iets vermakkelijkt.
Toen kwam het Hiernamaals waarin Swifty het spel moest ruimen. In dit Hiernamaals is mijn vertrouwen in Go_Ahead volledig verdwenen. Hij bleek (althans daar zijn sterke bewijzen voor) ook samen te werken met Swifty. Oud-Alnilhan werd eigenlijk opgeheven en er kwam een samenwerking tussen Molière/Nieky/NextGP. We besloten om op Swifty te stemmen. We lieten dit Go_Ahead en Ldhmolletje wel weten om het vertrouwen te houden. Swifty was wat boos, omdat ze was weggestemd en omdat tegen haar gelogen was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel contact heb gehad met Swifty en ook niet tegen haar heb gelogen. Ze wilde me zelfs haar stenen geven, omdat ze dacht dat HIDM&G_A haar verraden had. Uiteindelijk heeft ze dat niet gedaan
[de 'je' is HIDM] Ik weet niet of je het nog weet, maar we hebben ooit gechat over 'vuil spel'. Ik zei dat ik vond dat er gelogen mocht worden maar niet vuil gespeeld. Ik ben gedurende dit spel erachter gekomen dat ik het daar eigenlijk het niet mee eens ben. In de ronde van Ldhmolletje hadden we samen met Ldh/Molière/Niek/ik (en ik met jou) afgesproken op op Go_Ahead te stemmen, omdat hij niet te vertrouwen was (?) en volgensmij die koffer al had... Echter, dat was het eerst. Later zat ik me te bedenken en kwam ik er achter dat het onverstandig was - Ldhmolletje was een veel groter concurrent met een groot aantal dolken. Het kwartier voor de deadline heb ik samen met Molière een stel dolken ingezet op Ldhmolletje - die ons volledig vertrouwde. Vuil spel dus
Toen waren er vijf. Deze keuze was vrij simpel, omdat Go_Ahead de koffer had met de vragen voor de test. Go_Ahead wist dat hij weggestemd ging worden, want dat heb ik 'm verteld. Ten eerste omdat hij het spel zo vredelievend heeft gespeeld, vond ik dat wel fair, maar ten tweede (misschien wel een belangrijkere reden) omdat ik zo hoopte zijn respect en zijn stenen te winnen
Helaas
['je' is weer HIDM] En nu zitten we in de Halve Finale. Jij hebt de finaleplek gewonnen. Molière gaan Niek en ik wegstemmen, omdat er dan in ieder geval 1 van de final-2-deal in de finale staat. En ik zal nog eerlijker zijn, als jij niet de finaleplek had, was ik hoogstwaarschijnlijk bij oud-Alnilhan gebleven en je hebben weggestemd
Niet dat het had uitgemaakt, want door de final-2-deal had ik (als ik had gewonnen) Niek meegenomen naar de finale.
- Einde pleidooi -
Achteraf heb ik de verkeerde keuze gemaakt in het laatste Hiernamaals. Ik had beter de final2deal kunnen verbreken en met Molière over kunnen blijven, want we hebben het er nog over gehad, en HIDM had mij dan meegenomen en Molière had mij dan z'n stenen gegeven
Maar ja, derde is ook leuk