Nieuw-Zeeland (rot-eind vliegen, maar zoo geschikt denk ik)
Ach goh, dertig uurtjes enkele reis (overstaptijden niet meegerekend)... op tv knip je dat zo weg!
Geintje natuurlijk, want ik heb die reis zelf een keer gemaakt en het was echt een he-le lan-ge zit! Ik heb nu al medelijden met degene die als eerste afvalt in een Nieuw-Zeeland reeks! Je bent in de praktijk toch wel 3 dagen onderweg en dan kun je na 2 daagjes Auckland alweer terug naar Nederland! Dus 2 dagen daar op totaal 6 dagen in het vliegtuig (heen en terug). Dat lijkt me echt vreselijk...
Maar ik heb hierover wel al contact gehad met AVRO en IDTV. Van de AVRO heb ik doorgekregen dat
Nieuw-Zeeland "inderdaad een schitterend en erg geschikt land" en IDTV zegt te hopen daar nog een keer met de serie naartoe te kunnen gaan. Maar ook dat er "echter best wat productionele haken en ogen" aan zitten. En dat zal dan dus misschien inderdaad ook te maken hebben met de lange reis erheen. Ik verwacht Nieuw-Zeeland dan ook niet voor 2014, maar in de jubileumserie van 2015 (vijftiende seizoen!) zie ik het zomaar gebeuren!!!
Ik ben er destijds vijf weken geweest, veel rondgetrokken en heb me geen moment verveeld. Een opnameperiode van (slechts) 2,5 week moet dan ook wel echt een piece of cake zijn zonder halverwege naar een ander land door te reizen.
Ik denk dat het misschien 't leukst is, als ze de finale van die serie op
Antarctica doen! Je kunt vanuit Nieuw-Zeeland naar de Rosszee en het aangrenzende Transantarctisch Gebergte gaan, een gebied dat ook door Nieuw-Zeeland geclaimd is. Wat dat betreft zou het dus prima aanknopingspunten hebben. De ontknoping zou dan eigenlijk op de
Zuidpool moeten gebeuren. De vlaggen die daar wapperen lijken me zo mooi voor een televisieprogramma dat zich over de hele wereld afspeelt! En vanaf dat moment echt, want als het programma alleen nog maar dat ene keertje naar Antarctica gaat, is onze Nederlandse versie de eerste Mol ter wereld die zich op alle zeven continenten van de wereld heeft afgespeeld! Een historisch moment zou dat zijn...
Dat laatste zorgt er al voor dat Amerika is uitgesloten. Hoe jammer dat ook is.
Weet je dat zeker? Ik bedoel: Bassie en Adriaan hebben destijds ook gewoon met hun eigen ploeg in de
USA opgenomen voor hun serie
De reis vol verrassingen. Er wonen wel heel veel Nederlanders (inclusief persoonlijke vrienden van mijn kant), dus als ze de USA daarom willen mijden, begrijp ik dat wel.
Ook zei de eindredacteur dat hij liever naar Australië gaat dan naar Azië of Afrika ivm de bureaucratie.
Anton Jongstra heeft in ieder geval gezegd dat "de rest van Afrika totaal ongeschikt is voor de Mol". Wat ik wel opvallend vind trouwens, want de Italiaanse Mol heeft namelijk, buiten Zuid-Afrika, ook een keer een volledige serie in
Kenia opgenomen! Hou dat land dus in de gaten als Afrika over een aantal jaar weer aan de beurt zou moeten komen...