Ik had dus van tevoren al een redelijk verhaal in mijn hoofd, maar er is ook echt wel veel bijgekomen op het moment zelf. Het hele verhaal op Aruba van HIDM, Bjorrn, D*N en HDD had ik van tevoren geen idee hoe dat ging lopen. Een vliegtuigkaping was wel het laatste wat ik verwacht had erin te schrijven. Het stuk met HIDM en Bjorrn is, vind ik, niet helemaal goed uit de verf gekomen, maar dat kwam puur door ruimte gebrek. Ik heb ze uiteindelijk gewoon maar in de gevangenis laten zitten en pas toen ik weer ruimte had eruit laten halen door Elise.
Ook het stuk met Interpol stond nog niet vast. Dat vond ik echter beter geslaagd. Zeker toen jullie massaal Molcrazy gingen verdenken (inclusief hijzelf). Daar heb ik wel iets meegedaan. Ook de Nieky/KD./Vieffan verhaallijn kwam pas tijdens de soap zelf boven drijven. Toen ik de cliffhanger met Nieky schreef, had ik in eerste instantie maar 2 opties. Interpol en Hillo. Toen bedacht ik Vieffan. Ik wist dat een 'love triangle' eigenlijk als enige nog ontbrak en ik hoopte daarom ook echt dat jullie voor Vieffan zouden kiezen. Gelukkig gebeurde dat ook. En die verhaallijn komt ook zeker terug volgend jaar (en niet alleen voor KD.
).
Het waren erg veel verhaallijnen, maar ik vond het leuk om een complex verhaal te schrijven. Hopelijk is bevallen. Er komt zeker een seizoen 3, omdat er nog héél veel open staat. Dat wist ik van tevoren en was ook de bedoeling. Dit kon gewoon niet allemaal in 20 afleveringen gestopt worden. Ik had zoveel dingen bedacht, dat ik zelfs 1 verhaallijn heb overgeheveld naar seizoen 3. Wat dat is, zeg ik uiteraard niet, dat komt volgend jaar wel. Voor de rest heb ik nog geen idee wat ik er dan van ga maken. Het is nog lang geen 2015!