Ik weet niet of ik nou aan vroegtijdige dementie lijdt, mijn hersenen teveel op de zomerstand staan of dat het verhaal ezo ingewikkeld in elkaar steekt, maar ik ben toch maar eens gaan herlezen. Eerst het verhaal van vorig jaar en toen dat me helemaal duidelijk was alles van dit jaar nog een keer. Mét aantekeningenblok. Heel tevreden met mezelf ging ik de volgende aflevering lezen om vervolgens omver geblazen te worden door al het geweld. Jeetjemekreetje Daisy, wat een bloedbad! Ik heb er hoofdpijn van
Maar stiekum toch wel supertof. Behalve dan natuurlijk voor degenen die zichzelf niet meer in het verhaal terug zullen zien.
Op verzoek van Daisy dan hier ook nog maar wat gespeculeer:
De aanslagen op Schulz, Nieky, Bakkertje, Kd (en Vieffan) hadden allemaal niet het doel iemand te vermoorden, maar om ze bang te maken. Ik denk dat ze iets weten wat ze niet openbaar mogen maken. Maar wat? En weten ze eigenlijk zelf wel dat ze iets belangrijks weten? Het zou iets met de foto's te maken kunnen hebben.
Van Trialk hebben we al veel te lang niets gehoord. Ik vermoed dat die voor veel meer verantwoordelijk is dan we tot noch toe weten.
Duncton heeft veel te veel geld voor een patholoog-anatoom dus die is duidelijk ergens voor omgekocht. Was de dode eigenlijk toch niet Daisy? Of is ze op een andere manier aan haar einde gekomen dan dat hij rapporteerde?
En wat mijn persoontje betreft: uiteraard zal ik mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en de voice-mail van Grasisgroen afluisteren. Daarop staat een bericht van HDD met gegevens over waar hij is. Kan ik ook fijn een reisje naar de Caraïben maken
En verder wacht ik gewoon lekker op de volgende aflevering. Dan wordt alles vast vanzelf duidelijker.
Bravo Daisy
P.s.: Ik ga voor optie B. Niets leuker dan een geïrriteerde D*N