Aflevering 3: ‘Piraten puzzel’
Schulz:’ Vorige week werd getest hoe goed de teams en koppels konden samenwerken. Voornamelijk team oranje is hiervoor niet geslaagd en stemde verbazingwekkend genoeg het rustige koppel Abdullah en Floris naar huis. Team paars ontsprong de dans wegens een koppel uit geel dat niet meer verder kon. De wisselproef werd gewonnen door Sjoerd samen met partner Molcrazy, ze besloten niemand te wisselen. Deze week is het thema puzzelen. Welk team heeft de puzzelfanaten? Wie kan deze belangrijke eilandraad vermijden. Dit is Survivor’!
Rosela Island:
Team oranje is weer terug van de eilandraad. Hillo is het aan het overdenken:’ Er waren twee stemmen tegen me. Als het goed is waren dat Abdullah en Floris en Bassteijns en Lizzie. Het eerste koppel is weg, dus ik ben niet in gevaar’. Het kamp probeert wat eten bij elkaar te scharrelen. Nieky en Hillo zonderen zich even af. Nieky:’ Dus onze wapenstilstand staat nog’? Hillo:’ Zeker weten, we zijn beter af als we dat zo houden’. Nieky:’ Mooi zo’. Daisy probeert samen met Mila wat kokosnoten te verzamelen. Dan ziet Bassteijns opeens een schip aankomen:’ Team, wat is dat’? Max:’ Cassandra, zoek jij de rechterflank af, Bull jij de linkerflank’. Cassandra scherpt haar mes aan en rent rechts het oerwoud in. Lizzie:’ D-d-dat is een heel erg groot mes’. Rik:’ Nou als ze maar bij ons eten wegblijven’. Max loopt richting het kamp. Bob:’ Oh nee, wat nu’? Lizzie:’ Pak onze messen, we moeten bewapend zijn’. Max:’ Hallo landrotten, ik vraag het maar even netjes, maar ik heb wel zin in iets lekkers’. Lizzie:’ Ga weg engerd, je krijgt niets’. Rik:’ Wat zij zegt, we hebben het al lastig genoeg met overleven’. In het oerwoud heeft Cassandra Daisy en Mila gevonden. Daisy is nog sneller dan het licht achter Mila verscholen. Mila echter is niet zo bang:’ een vrouwelijke piraat met blond haar, straks ga je me nog zeggen dat je gelakte nageltjes hebt’. Cassandra:’ Nee, maar wel een scherp mes voor jouw keel als je niet snel maakt dat je hier wegkomt’. Mila:’ Tijd om te rennen Daisy’. Max:’ Dan maar op de lastige manier’. Hij pakt zijn mes en richt hem op Lizzie. 'Jij komt mee, als gijzelaar’. Rik:’ Nee, wacht! Wat wil je hebben’? Max:’ Een aanwijzing naar de drie miljoenen’. Rik:’ Een wat naar een wat’? Cassandra:’ Hier is niets’. Bull:’ Niets gevonden’. Max:’ We gaan’!
Star hotel:
‘Ik ben moe, ik ga liggen en ga vanavond uit eten met Siam’ zucht D*n. Dolfie:’ Ik ga eens bij de bar kijken of er al iets is vernomen van Schulz’. Dolfie loopt naar beneden en gaat aan de bar zitten:’ Zeg Mollenvanger, heb je al iets van Schulz gehoord’? PP:’ ARRR ARR Ik wel, hij is naar het vliegveld geweest en komt binnen in 3,2,1…’. Dolfie:’ Kan je die rot papegaai de mond snoeren’? Schulz:’ Ben ik weer’. Mollenvanger:’ Hij had een punt’. Mrs. Schulz:’ En wie mag dit zijn’? Schulz:’ Cameravrouw en partner Dolfie’. Mrs. Schulz:’ Aangenaam, ik ben de vrouw van Schulz’. Dolfie:’ Waarom is ze hier’? Mrs. Schulz:’ Ik mistte mijn mannetje zo’. Schulz:’ Ja schat, maar je bent wel helemaal naar Afrika gevlogen, dat was niet de afspraak’. Mrs. Schulz:’ Ben je niet blij dat ik er ben’? Schulz:’ Natuurlijk wel schat maar… laat maar’. Dolfie:’ Laat ik me hier maar niet mee bemoeien. Maar er moet wel een proef gedaan worden, Schulz we gaan puzzelen over een paar uur, maak je klaar’. Schulz:’ Natuurlijk, let’s go’. Schulz en Mrs. Schulz lopen naar de kamer. Mrs. Schulz:’ Oh wat een leuke proef, maar misschien moet je er een beetje meer kleur aan geven’. Schulz:’ Nee dat hoeft niet’. Mrs. Schulz:’ Maar maar’. Schulz:’ Nee. Neem een lekkere sauna of iets, maar ik ga ervandoor’.
Ara Island:
Op kamp geel zijn ze nog ongerust over het lot van Jaap. Lukie4:’ Ik hoop, dat het goed gaat met hem’. Fleur:’ Gelukkig was ik er snel bij’. Vieffan en Starlight zijn samen oesters gaan zoeken aangezien ze hier niet kunnen vissen met het gebrek aan visnet. Het kamp lijkt nog helemaal niet bezig te zijn met complotten en stemmingen. Het is dan ook het enige team dat nog geen eilandraad heeft gehad. Maar toch is er iemand die altijd overal aan denkt. Vieffan:’ Bij een eventuele eilandraad moeten we Fleur en Molbelg aan onze kant halen, die vertrouw ik het meest’. Starlight:’ We moeten gewoon hard werken tijdens de proef, dan hoeven we ook niet gemeen te worden’. Pjotr en Timvdons zijn gaan zwemmen. Pjotr:’ Het hongergevoel is toch eigenlijk wel erg hé’. Timvdons:’ Ja, op tv lijkt het zo makkelijk maar het is toch zwaar’. Pjotr:’ Ik denk de hele dag aan chocolade, ik lijk wel een vrouw’. Timvdons begint te lachen:’ Wat het eiland al niet met je doet’. Robbie is al een paar uur aan het proberen vuur te maken:’ *** **** ***vuur! Ga **** aan’! Fleur:’ Gaat het schat’? Robbie:’ JAAA! Ik heb vuur’! schreeuwt hij blij. Lukie4:’ Werd tijd’.