Battle Island:
D*n:’ Welkom bij de wisselproef kandidaten. Daarnaast welkom juryleden. Jullie gaan deze keer de juryleden koppelen aan hun nostalgie. Elk hebben zij een positieve als een negatieve herinnering opgegeven. Voor elke goede combinatie krijg je punten, degene met de meeste punten op het eind, wint de proef’. De juryleden gaan allemaal op een rij staan. Miek37:’ Heerlijk om die gezichtjes te zien, ze hebben het zwaar’. Pac, Swifty, Aapje, Hadewychisdemol, Mloesje, Grasisgroen, Maikmeisje, Hulpdakdekker en D*n doen ook mee. Hulpdakdekker:’ We zijn nu wel even de piraten kwijt maar Duncton houdt ze in de gaten volgens mij’. Grasisgroen:’ En Ibung’. D*n:’ Oh jeej, ik weet niet of dat wel zo’n goed plan was’. De kandidaten beginnen. Nieky:’ Swiebertje en Maikemeisje’? Maikemeisje:’ Ik was het niet’! Na een paar foute combinaties worden al snel de eerste goede combi’s gevonden. ‘D*n en Racoon negatief’! D*n:’ Helemaal goed’. ‘De vrachtwagen en Miek37’. Miek37:’ Dat ben ik ja’. Ldhmolletje:’ Swifty en Gun’s and Roses’. Swifty:’ Ja, was dat nou zo moeilijk’? Ook de lastige komen na een tijdje. ‘Mloesje en balletles’? Mloesje:’ Oh ik had daar zo’n hekel aan’. ‘Miek37 en swiebertje’. Miek37:’ Jaja’. Nadat bijna alles is geraden mist alleen Hadewychisdemol zijn negatieve herinnering nog. D*n: ‘ Maar het is al duidelijk. Daisy en Rik, jullie winnen de wisselproef’! Rik geeft Daisy plots een knuffel. Daisy:’ Wow zoveel liefde in één keer had ik niet verwacht’. D*n:’ Als jullie al weten wie jullie willen wisselen’. Daisy en Rik gaan heel snel even overleggen. Na een tijdje zegt Rik dat ze er uit zijn. Daisy:’ Wij wisselen Nextgp met Luc’. Nextgp kijkt even verbaasd naar Daisy. D*n:’ Dat betekend dat Nextgp en Ycaris nu een koppel zijn en Mex en Luc een koppel’. Ycaris is wel blij met Nextgp en geeft hem een knuffel. D*n:’ Er is geen eilandraad, dus jullie worden pas weer verwacht bij de volgende immuniteitsproef. Bedankt ook de juryleden’. Maikemeisje:’ Maar nu gaan we weer rennen’!
Macaw Island:
Timvdons:’ Ik heb het vuur aan’! Lukie4:’ Mooizo’. Floris, Abdullah, Lukie4 en Timvdons gaan met hun vieren om het vuur zitten. Floris:’ We hebben nog wel bananen die we kunnen verwarmen’. Timvdons:’Dus als ik het goed begrijp moeten we tot de samensmelting op een eiland zitten maar deze keer met extra eten’? Lukie4:’ Voor het geval ze ons nog nodig hebben. Pff ik wil naar een hotel, steak eten’. Floris:’ Ik wil nog wel op onderzoek gaan op dit mysterieuze eiland, er is hier iets’. Abdullah:’ Inderdaad er is hier iets dat niet goed is. Daarom heb ik besloten weg te vliegen’. Lukie4:’ Iemand heeft te lang op een eiland gezeten’. Timvdons:’ Of teveel Aladin gekeken’. Abdullah gaat mediterend op zijn tapijt zitten en begint te zweven. Floris:’ Maar maar..’. Lukie4:’ Hij heeft wel geleerd van Aladin zo te zien’. Abdullah:’ Ik dank uw mede kandidaten’. Hij vliegt weg. Timvdons:’ En nu’? Lukie4:’ Nu hebben we meer eten omdat we nog maar met drie zijn, ik zou zeggen neem een extra banaantje jongen’.
Piratenboot:
Max, Cassandra en Bull zijn weer aan het overleggen. Of ja, vooral Max en Cassandra. Cassandra:’ Ik zei toch we moeten naar Macaw Island gaan’. Max:’ En hoe weet jij dat zo zeker’. Cassandra:’ Kijk naar de ligging, het is een puzzel’! Jolanthe is rustig het dek aan het schrobben en luistert stiekem mee. Max:’ Ik ben de kapitein dus ik bepaal waar we heen gaan. Ik zeg dat we naar Lori Island gaan’. Cassandra:’ Waar we weer niets vinden’. Jolanthe zucht:’ Is dit weer iets met eeuwige leven blablabla’? Max:’ Nee, we gaan alleen voor het geld’. Jolanthe:’ Oh, dat is nog slaapverwekkender dan die vorige trip op Pantai’. Cassandra:’ Schrijft op haar blok: Pantai’. Max:’ Ga aan het werk. Waar is dat andere wicht eigenlijk’? Cassandra:’ Die weigert mee te werken’. Jolanthe:’ Moet ze zelf weten, maar mijn haar heeft frisse lucht nodig’. Max:’ Werd jou iets gevraagd’!? Jolanthe:’ Ik voelde me geroepen dat mee te delen’. Max:’ Als je niet oppast voel ik me geroepen je binnen op te sluiten’. Jolanthe:’ Chill, ik ben al stil’. Cassandra:’ Zeg wat gaat daar’? Max kijkt om:’ Waar? Ik zie niets’. Cassandra:’ Het leek wel alsof er een man op een vliegend tapijt langs kwam’. Max:’ Volgens mij moet jij nodig eens wat slaap gaan pakken meid’. Cassandra:’ Nee serieus’. Jolanthe:’ Zelfs ik vind dat ongeloofwaardig en ik geloof nog in Sinterklaas’. Cassandra loopt boos naar de kajuit:’ Ik ga wel slapen’!