Molduck: "Welkom bij een nieuwe aflevering van Molduck Mysteries! De laatste aflevering van 2017, dus tijd voor een terugblik. Er is een hoop gebeurd. Pjotr1992, onze reporter, heeft op de valreep nog een flinke scoop. Kom er maar in Pjotr1992!" Pjotr1992: "Ja dankjewel Molduck. Ik wens al onze kijkers een fantastisch 2018 toe. Maar nog even terug naar 2017. Het grootste mysterieuze verhaal waar wij verslag van hebben gedaan zijn de gebeurtenissen in Borkel en Schaft. Een schietpartij, een slachtpartij in een ambulance, een ernstig ongeluk, een overval op een Albert Heijn ... Maar nu serieuze zaken. Gisteren kregen wij een anonieme envelop bezorgd. En in die envelop zat een foto. Wij hebben lang getwijfeld of wij deze foto wel moeten tonen in de uitzending, maar we hebben besloten het wel te doen. Wij denken daarmee een moord op te lossen. Alvast een waarschuwing, deze foto is niet geschikt voor mensen met kleine kinderen. Op deze foto staat namelijk de moordenaar van Niuno, die in het park werd doodgeschoten. Kent u deze persoon? Neemt u dan alstublieft contact op met de politie. Hier komt de foto!" En in beeld verschijnt een foto ... van Kaaasje met een hoodie.
B&W en FrankLapidus zitten te kijken. FrankLapidus: "Ken jij haar?" B&W: "Nee, nog nooit gezien. Maar zo goed kende ik Meneer Niuno nou ook weer niet." FrankLapidus: "Ik ook niet. Maar hij zat vast in vreemde zaakjes .... B&W's telefoon gaat. B&W: "Hallo?" Silvermaiden: "Dag jongens, met Silvermaiden. Zitten jullie ook Molduck Mysteries te kijken?" B&W zet zijn telefoon op de speaker, zodat FrankLapdius kan meeluisteren en -praten. FrankLapidus: "Ja, bizar. Ken jij die mevrouw." Silvermaiden: "Nee, nooit gezien. Hebben jullie kerstvakantie?" B&W: "Ja?" Silvermaiden: "Zullen we komende week eens af spreken om bij te kletsen? Er is een hoop gebeurd de afgelopen maanden." B&W: "Klinkt goed. We hebben nog wel even over een tijdstip en locatie."
Swifty heeft de uitzending ook gezien en belt met Hulpdakdekker. Swifty: "Hoe komen ze aan die foto?" Hulpdakdekker: "Ik heb geen idee." Swifty: "Jij hebt hem toch in bewijs opgeborgen?" Hulpdakdekker: "Ja dus?" Swifty: "Ik weet gewoon dat je er iets mee te maken hebt. Sinds die enorme fout van je, ik weet gewoon .... weet je, ik wil dit gesprek niet meer voeren. Het was leuk samen gewerkt te hebben Hulpdakdekker, maar aan Lan heb ik in de afgelopen weken al meer gehad dan aan jou in mijn hele carriere. Ik ga bewijzen dat dit door jou komt, en dan ben je klaar bij de politie!" En Swifty hangt op. Hulpdakdekker zit met zijn handen in het haar. Hij weet hier niets van. Maar Swifty heeft wel deels gelijk, hij heeft iets goed verkloot ...
Wordt vervolgd ...
Er is weer een hoop gebeurd in forumsoap land. En we zijn nog maar net begonnen! Kunnen Tristan en Lama1997 elkaar helpen? Wat is er met de familie van PutYourHANSup! en Gupp gebeurd? Hoe lang blijft Grasisgroen in de TBS kliniek? Met wie heeft Elise een stiekeme ontmoeting? Komt het nog goed tussen D*N en Hadewychisdemol? Hoe lang houdt Swifty het nog uit met Lan? En wat voor aanwijzing zijn ze op het spoor? Kunnen MaikeMeisje en Moni het space-cake mysterie oplossen? Komt Starlight nog terug of heeft Duncton zijn hand overspeeld? Wie heeft de foto van Kaaasje bij Molduck Mysteries bezorgd? En gaan B&W, FrankLapidus en Silvermaiden een eigen speurtocht beginnen?
Maar de vraag van vandaag is .... wat voor enorme fout heeft Hulpdakdekker eigenlijk gemaakt?
A Hulpdakdekker heeft bewijsmateriaal van Europol zoekgemaakt, waardoor WouterV op vrije voeten is gekomen.
B Door een fout van Hulpdakdekker is het lijk van Voske2704 verdwenen.
C Bij een reddingsactie om AaPje16 van de_witte te bevrijden, is er door een onhandige actie van Hulpdakdekker een dode gevallen.
D Lucy had geld meegenomen toen ze vluchtte, maar dat geld is verdwenen nadat Hulpdakdekker de auto van de plek van het ongeval heeft opgehaald.
Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in
dit topic en speculeer mee over het vervolg!