B&W en FrankLapidus houden buiten een sneeuwballengevecht. B&W gooit een nieuwe sneelbal. FrankLapidus: "Ha mis!" Dan horen ze een klap. Ze rennen en zien dat de sneeuwbal Bodejos op zijn brommer heeft geraakt." B&W: "Ow meneer Bodejos, gaat het." Bodejos staat op: "Met mij wel, maar mijn brommer niet zo." FrankLapidus: "Ow nee." Bodejos: "En het is nog wel zo druk met kerst." FrankLapidus: "Mijn ouders zijn een paar dagen weg, ik geef je wel de sleutels van hun auto, dan mag je daar mee rijden." Bodejos: "Bedankt. Maar goed, nu jullie toch hier staan. Volgens mij is Lama1997 terug in de stad. En hij heeft D*N opgesloten in zijn huis." FrankLapidus: "Dat klinkt niet positief." B&W: "Nee, we moeten helpen." Bodejos: "Mijn telefoon filmt het huis. Maar ik ben bang dat de batterij bijna leeg is. We moeten er snel naartoe." Bodejos parkeert zijn brommer bij B&W in de tuin en het 3-tal gaat te voet verder.
Nieky kijkt TV. TimvDons neemt de fastfood bestelling bij de deur aan. Nieky: "Ow ik ruik heerlijke pizza." TimvDons: "Yep. Met extra salami." Nieky: "Fantastisch." TimvDons: "Kijk eens wat ik hier heb? Sleutels. Ik heb een auto gejat." Nieky: "Nee toch." TimvDons: "Jawel. En ik zat te denken. Waarom wachten, als we nu al kunnen gaan. Dan hebben we een voorsprong. We nemen het eten mee, graven de drugs op, verstoppen het, doen net alsof we het willen ruilen voor MollenvangR-Art, en als we hem hebben, dan nemen we MollenvangR-Art mee, mét de drugs." Nieky: "En waarheen dan?" TimvDons: "Dat zien we dan wel weer." Nieky:"Ik weet het niet hoor." TimvDons: "Het is onze enige kans. Wij zijn met zijn tweeën. En jij telt eigenlijk maar voor de helft. Dus we moeten een voordeel creeëren." Nieky: "Daar zit wat in. Maar laat me even genieten van mijn pizza. Kan zomaar de laatste keer zijn."
B&W: "Dat is inderdaad D*N!" FrankLapidus: "En dat is Lama1997." Bodejos pakt zijn telefoon van de schuur. De batterij geeft 2% aan." Bodejos: "Dat wordt later terugkijken." D*N: "Lama1997. Ik weet dat je verdrietig bent, maar wat wil je met me. Je kan niks met me. Ik heb niks voor je. Ik kan alleen zeggen dat ik het heel erg voor je vind. Laat me gewoon gaan." Lama1997: "Nee dat kan ik niet." D*N: "Waarom niet." Lama1997: "Lucy was alles voor me. Ik kan niet zonder haar." D*N: "Dat geloof ik echt. Maar je zult toch echt zonder haar verder moeten. En dat kan je. Je hebt een hele bak met geld. Als je me vrij laat ,dan zal ik je laten gaan. Je kunt een heel nieuw leven opbouwen in het buitenland." Dan klinkt er een hoop gestommel. FrankLapidus is het huis binnen gerend. D*N: "Frank, wat doe jij hier." FrankLapidus: "Ik hoor dat Lama1997 geld heeft. MollenvangR-Art is ontvoerd. Met dit geld kunnen we hem vrijkopen." Lama1997: "Waarom zou ik dat doen." D*N: "Ik weet dat je niks met de familie Bakker hebt, maar je kunt wel iets goeds doen. Ik geloof dat dat het gene is wat je zoekt. Niet wraak, maar iets nuttigs met je leven. Luister naar je hart. FrankLapidus heeft een punt. Help MollenvangR-Art. Help ons. Dan kan je daarna verder met je leven en je zus zal trots op je zijn."
Gupp ligt te slapen. Niet gek, het is rond 12 uur. Dan wordt er op zijn deur geklopt. Gupp wrijft eens in zijn ogen, en ziet dat er iemand in de deuropening staat. PutyourHANSup!: "Suprise broertje!." Gupp kijkt verbaasd zijn broer aan. PutyourHANSup!: "Ik ben het, je broer." Gupp: "Jij?" Dan ...
Wordt vervolgd ....
Na vanavond nog maar 6 afleveringen te gaan. De mysterieuze beller van gisteren is ontmaskerd. Spechteke een informant voor Europol? Hoe kan dat nu weer? Kan Starlight de_witte laten praten? Vindt -Sven nog de bron van MollenvangR-Art's filmpje? Kunnen Nieky en TimvDons Europol aan? En gaat Lama1997 FrankLapidus helpen?
Maar de vraag van vandaag is ... hoe loopt dit af?
A vliegt Gupp hem om de nek, en smeekt 'm om hem mee te nemen.
B begint hij keihard te schreeuwen en slaan, en PutyourHANSup! moet maken dat hij wegkomt, voordat er anderen wakker worden.
C staat hij op, zet hij PutyourHANSup! naar buiten, gooit de deur dicht en gaat weer verder slapen.
D staat hij op, trekt hij PutyourHANSup! naar binnen en begint een heel wazig verhaal te vertellen.
Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in
dit topic en speculeer mee over het vervolg!