Aflevering 8:
Bjorrn scrolt door zijn telefoon. D*N. Zou die hem kunnen helpen? Op TV lijkt hij altijd alles te weten; en altijd in voor een spannend avontuur. Hopelijk weet D*N nog wie hij is, het is immers een jaar geleden dat ze elkaar voor het laatst spraken. Puur toevallig telefoonnummers uitgewisseld. Bjorrn drukt op bellen. De telefoon gaat over, en over, en over ... Bjorrn wil bijna ophangen als... "Hallo?" Bjorrn: "Is dit D*N?" D*N gaapt: "Ja, wie is dit?" Bjorrn: "Ik weet niet of je me nog kent, ik ben Bjorrn, jij betrapte mij onder meer bij die inbraak in Mijdrecht." D*N: "O ja natuurlijk, hoi Bjorrn. Wat kan ik voor je doen?" Bjorrn: "Het gaat om HIDM, ken je hem ook nog?" D*N: "Ja natuurlijk, hoe kan ik die nou vergeten." Bjorrn: "Nou hij zit in de bak." D*N: "Ja en?" Bjorrn: "Nou ja, op Aruba." D*N: "Ow? En waarom denk je dat ik daarbij kan helpen." Bjorrn zucht: "Ehm ... HIDM denkt dat Hulpdak D. hier zit. Hij zegt hem gezien te hebben. Maar ik geloof het niet. Ik zit nu echter met een tape, met of zonder bewijs, maar HIDM zit in de bak." D*N: "Laat me denken ... in welk hotel zit je?" Bjorrn: "Hoezo?" D*N: "Dan ben ik over een uurtje bij je." Bjorn: "Zit jij ook hier dan?" D*N zucht: "Wat denk je dat Starlight gedaan heeft? Die heeft mij gebeld, niet AaPje16. En ik heb inderdaad bewijs dat hij hier zit. Ik kom naar je toe, geef me je adres, dan gaan we het samen uitzoeken."
Het vliegtuigje met Nicky en Hulpdakdekker staat illegaal op de startbaan. Het regent nog steeds pijpenstelen. Hulpdakdekker: "Stijg op!" Nicky: "Maar dat kan niet zomaar, ik heb toestemming nodig van de luchtverkeersleiding!" Hulpdakdekker: "Stijg op!" Nicky: "Ok, ok. Maar ik moet dan wel laag vliegen, en dat kost extra kerosine want ik vang dan meer wind." Nicky stijgt op. Het vliegtuig schokt heen en weer, maar Nicky lijkt de boel onder controle te hebben. Echter na zo'n 45 minuten vliegen begint er een lampje te branden. Hulpdakdekker: "Wat is dat?" Nicky: "Dat is de motor. Die is oververhit." Hulpdakdekker: "Doe er wat aan!" Nicky: "Dat gaat niet, hij gaat het niet langer redden. Ik moet landen." Hulpdakdekker: "Niks landen, ik moet naar de VS." Nicky: "Als wij nu doorvliegen, landen we straks in de Oceaan. Wil je dat? Nee, dat dacht ik al. Kijk, daar is een pad, ik moet een noodlanding maken." Hulpdakdekker: "Ok, maar wel voorzichtig." Nicky zet de landing in. Het pad blijkt echter korter dan gedacht. Met een flinke klap zet Nicky het toestel op de grond neer, het schiet van het pad af, tegen een heuvel en knalt tegen een boom. Beide heren gaan knock out ....
De alarmbellen rinkelen. In het UMC Utrecht wel te verstaan. Dokter Pjotr1992 snelt naar de zaal waar Schulz ligt. Schulz is wakker ... klaarwakker, want hij schreeuwt de hele boel bij elkaar. "IK WIL DE POLITIE SPREKEN." Pjotr1992: "Rustig Schulz, rustig. Hoe voel je je?" Schulz: "Ik ben boos. Ik wil dat degene die dit gedaan heeft wordt gestraft. Ik wil NU de politie spreken!" Pjotr1992: "Rustig Schulz. Ik zal de politie voor je bellen. Maar je lichaam heeft rust nodig. Schulz: "Ik heb geen rust nodig. Ik voel me prima." Schulz wil opstaan, maar dat blijkt geen goed plan. Hij valt bijna direct om. Pjotr1992 kan hem nog net opvangen. Pjotr1992: "Zie, ga je bed weer in. Ik zal de politie bellen, maar eerst even een paar testjes doen." Schulz kruipt mokkend terug in bed.
Er wordt bij Bjorrn op de deur geklopt. Hij doet open en inderdaad D*N staat voor de deur. Bjorrn: "Wat een toeval dat jij hier net moet zijn." D*N: "Ja inderdaad. Nou goed, wat weet je?" Bjorrn overhandigt de tape aan D*N. "Dit zijn beelden van enkele dagen terug. De dag dat HIDM Hulpdak D. zag lopen." D*N gooit de tape aan de kant. D*N: "Dat hebben we niet meer nodig. Ik weet al dat ie hier zit. De vingerafdrukken die Starlight aan mij doorstuurde kwamen terug als een match. HIDM heeft inderdaad Hulpdak D. gezien. Bjorrn: "Echt?" D*N: "Ja echt. Maar goed, wat weet je nog meer." Bjorrn: "HIDM heeft een wonig gevonden waar hij in zou zijn gegaan. Maar toen we naar binnen liepen, was hij al weg." D*N: "Waar is die woning?" Bjorrn: "Ik weet nog wel waar het is. Maar hoe wil je HIDM uit de gevangenis helpen?" D*N: "Bjorrn, luister. Dit is je kans om een voortvluchtige crimineel te pakken. Hoe vaak krijg je die kans?" Bjorrn: "Ehm, niet vaak. HIDM leek wel geobsedeerd erdoor." D*N: "Precies. Voor hem moeten we nu door zoeken. Geen tijd te verliezen!" Bjorrn: "Maar ..." D*N: "Niks maar. Ik ken hier nog iemand op het eiland, ik zal haar wel vragen of ze tijd heeft om langs het politie bureau te gaan. Maar we moeten nu weg. Elke seconde die we wachten, kan Hulpdak D. weer een voorsprong op ons opbouwen." Bjorrn stemt stilzwijgend toe.