Reglement 3.1 de koppeltwistDit jaar zijn de twists nog groter en ingrijpender dan vorig jaar. De eerste grote twist is de koppeltwist. In het begin van het spel wordt iedereen gekoppeld. Dan zal je de rest van het spel spelen als een echt koppel. Dat betekent: Je stemt samen, je wint een proef samen en je wordt samen geëlimineerd. Er is een mogelijkheid om van partner te wisselen door de wisselproef te winnen of door iemand anders gewisseld te worden die deze heeft gewonnen. Deze twist duurt tot de samensmelting, daarna wordt het individueel.
Reglement 3.2 de schaduwspelers twistDe tweede grote twist is de schaduwspelers twist. Elke speler krijgt een schaduwspeler oftewel een tweede account. Je speelt het spel dus met twee accounts! Het is goed om na te denken over een goede strategie. Ga je met jezelf een koppel vormen? Of met een complotgenoot? Misschien wel met je grootste vijand die niet weet wie jij bent? Het is handig om beide account in leven te houden, dat levert je namelijk een voordeel op later in het spel. De schaduwaccounts dienen alleen gebruikt te worden voor het spel en zullen verdwijnen zodra het spel voorbij is.
Reglement 3.3 andere twistsNatuurlijk zijn er nog andere twists. We gaan niet alles verklappen. Wees er op voorbereid dat alles kan gebeuren en laat je vooral niet gek maken.
Reglement 4.1 de eilandraadWanneer je team de proef heeft verloren moet je naar de eilandraad. Denk eraan, in de beginfase stem je als koppel. Beide personen moeten hun stem geven, maar deze moet op dezelfde persoon zijn. Is deze niet op dezelfde persoon, dan stem je op jezelf. Geef bij het stemmen aan of je een munt of ander tactisch voordeel wilt inzetten. Dit mag je doen tot dat de laatste heeft gestemd. Je stem veranderen mag niet, gestemd is gestemd! Na de samensmelting stemt iedereen weer voor zichzelf. Ben jij het koppel of degene met de meeste stemmen, dan lig je uit het spel.
Reglement 4.2 stemmenKoppels stemmen dus als één. We willen van beide dezelfde naam toegestuurd krijgen. Stem je niet hetzelfde dan stem je automatisch op jezelf. Wanneer er gelijkspel ontstaat, kijken we eerst naar de stemmen van de vorige eilandraden. Treed er dan nog steeds een gelijke stand op, dan wordt er een duel gespeeld. Vergeet je te stemmen, dan krijg je een zwarte stem voor de volgende eilandraad waarin jij deelneemt.
Reglement 5.1 het verhaalDit jaar zullen we opnieuw meerdere verhaallijnen volgen. Het verhaal zal aansluiten op het eerste seizoen van Survivor. Dit jaar zal het verhaal in het teken staan van de piraten. In het verhaal kunnen soms handige verwijzingen zitten richting opdrachten. Het verhaal lezen heeft dus zijn voordelen en het is (hopelijk) gewoon erg leuk om te doen.
Reglement 5.2 speciale afleveringenDit jaar zullen er speciale afleveringen verschijnen. Het idee is dat je een bepaalde gebeurtenis ziet door de ogen van een ander personage. De aflevering kan zich in een andere tijd afspelen, dus ook in het verleden of in de toekomst. Uiteindelijk zal je het personage beter leren kennen met deze afleveringen.
Reglement 6.1 onduidelijkhedenBij onduidelijkheden over opdrachten of twists kan er worden gepm’ed naar D*N of Schulz. Graag niet direct op het forum een revolutie beginnen tegen de spelleiding . Ook protesten kunnen gemeld worden via de pm. In overleg zal de spelleiding dan de beste optie bedenken en de uiteindelijke beslissing maken.
Reglement 7.1 MuntenEr zijn verschillende soorten munten met verschillende krachten die gewonnen kunnen worden. Hier een klein overzichtje:
Stokermunt: Je mag iemand zijn stem forceren op een deelnemer naar keuze
Verdubbel munt: Je stem telt 2 keer. Let op, je stemt dus wel op dezelfde persoon.
Neutraliseer munt: Als er iemand tegen je stemt word deze stem geneutraliseerd.
Verdwijn munt: Je kunt een stem van iemand, inclusief jezelf, laten verdwijnen.
Beslisser munt: Wanneer er een gelijke stand ontstaat en je hebt deze munt ingezet, dan wordt er niet gekeken naar de stemmen van de vorige eilandraad maar is deze munt doorslaggevend.
Cupido munt: Deze munt mag op elk moment worden ingezet en op iedereen ( dus ook buiten de eilandraad en ook op niet teamleden). Met deze munt zorg je ervoor dat een koppel gedoemde liefdes worden. Ze kunnen dus nooit meer wisselen.
* Wanneer de stokermunt en de verdwijnstem tegelijk op dezelfde persoon word ingezet dan verdwijnt de stem.
Lijkt dit je een leuk spel, meld je nu aan
Hier!