Daar heb je gelijk in, maar wanneer is het goede moment?
Zoals al weken gezegd wordt, iig niet al in de 2e aflevering van de serie. Doe je dat wel, dan moet het niet zo opzichtig gebeuren als dat het nu gebeurd is. Meteen na de samensmelting lijkt me ook geen goed moment. Je mag er tegenwoordig van uitgaan dat je met 4 mensen in de finale komt, dus dat is het aantal waarmee je een complot in wilt stappen (je wilt geen 5e wiel, want die zijn veel makkelijker om te praten). Na je eerste actie wil je niet tegen een meerderheid uitkomen, dus de 2e raad na de samensmelting lijkt het eerste moment. De 3e raad is natuurlijk beter, maar afhankelijk van de personen in je complot. Heb je iemand die meteen al beschermt moet worden, dan is die 3e raad te laat. Iemand die het goed speelt zal er dus voor willen zorgen 2 "zwakke vogeltjes" mee te nemen naar de samensmelting, om ze daar zonder bang te zijn voor gevolgen te kunnen dumpen; onder het mom "er toch iemand uit te moeten stemmen".
Ik noem het goed spelen, maar persoonlijk vind ik deze manier van spelen nog altijd knap beroerd.