En daar zal die diaree van haar wel vandaan komen, van die zogenaamde oester. Want wie zegt dat het dat was en niet een ander schelpdier. Beetje dom om zomaar iets rauw naar binnen te werken.
Er is zoveel complot en drama dat het overleven weer eens niet in beeld komt. Alleen bij heel uitzonderlijke dingen, zoals die ladder van Hans of de lekkere rode vruchtjes van Robert. Maar verder eet er geen enkel kamp ook maar een calorietje.
Huilen, luieren en complotten smeden is inderdaad het enige wat in beeld komt naast de proeven. Jammer is dat, ik mis de tijd dat ze noodgedwongen op expeditie moesten, omdat ze anders "omkwamen" van de honger. Dat beetje eten zoeken/vissen dat ze nu doen lijkt meer voor de lol te zijn dan bittere noodzaak. Ik denk dat ze door de jaren heen gewoon steeds meer rijst en meel krijgen.
Het kan ook de keus van de makers zijn om het niet in beeld te brengen, maar het accent te leggen op andere dingen (huilen en complotten dus).
Wat het ook is, ik vind er de laatste jaren eigenlijk steeds minder aan. Ik neem de uitzending altijd op en merk dat ik steeds vaker maar half aan het kijken ben of zelfs stukjes vooruitspoel; vooral bij die stevige potjes "zelfanalyse" die steeds uit het niets voorbij komen en meestal nogal tenenkrommend zijn. Misschien komt dat omdat het BN'sters zijn, die dicht je toch vaak automatisch wat exhibitionisme toe. Ik heb niks tegen eerlijke emoties, maar ik krijg dit jaar echt het gevoel dat het emo'en om het emo'en is. Iets wat ik vorig (?) jaar bij Aagje bijvoorbeeld niet had.