In alle eerlijkheid, dat weet je gewoon niet zeker. Misschien is ze veel uitgeput en komt ze daarom maar net die paal op. Aangezien we helemaal niets meekrijgen over dat deel van de expeditie (weer, voedselsituatie, gesteldheid, afzien etc.) weten we niet hoe de deelnemers er aan toe zijn. We zien een momentje hier en daar en dat is het dan. We kunnen er naar raden natuurlijk, en ik ben eerder geneigd te geloven dat ze niet veel doet dan dat het de beste kandidaat ooit is, maar in feite weten we het gewoon niet. Waar kunnen we wel op af gaan? Het feit dat ze proeven slecht doet, en dat ze desondanks enthousiast blijft. Sommigen hier leggen de nadruk op het een, sommigen op het andere. Zelf leg ik de nadruk op het tweede, maar tegelijkertijd hoeft ze net zo min te winnen als een mispunt als Geza. Daarentegen heb ik dat enthousiasme liever in een expeditie dan het venijn de Geza meebracht in zijn misplaatste poging het spel tactisch te spelen.
Dannyboy, we moeten het doen met wat wij te zien krijgen.
ER blijft een amusementsprogramma over een gemanipuleerde werkelijkheid.
Om dan ineens te gaan praten over "wellicht dít...","misschien wel dát", is zinloos en volstrekt irrelevant.
Als kijker kunnen we alleen maar praten over wat we zien.
In het geval van Zimra is dat een persoon, die weinig inzet toont, om te winnen. Zelfs tijdens de tasjes-proef, wat puur een inzicht-puzzle is, bakte ze er niets van.
Ze is gewoon een (te) traag vogeltje op elk gebied, met te weinig wil om te presteren, dus het is tijd om te gaan.
Dat een aantal mensen haar zo opvallend met hand en tand verdedigen, met onbenullige argumenten, als dat ze zo enthousiast, vrolijk & lief zou zijn, ter compensatie van haar onvermogen, snap ik niet, maar ik begrijp het wél.