Met hoeveel kandidaten zouden ze het spel dan gaan spelen? Ik hoop op 10, want ik vond 8 de vorige keer wel erg weinig. Ook leuk dat we de selectie van de kandidaten kunnen zien! (Dat vond ik vroeger bij Expeditie Robinson en Peking Express altijd erg leuk om te zien.)
Ik denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat ook deze serie met ‘slechts’ 8 kandidaten zal zijn. Dat heeft er namelijk mee te maken dat, zoals Sipke Jan al zei in jullie
interview van Junior 2008, 8 kandidaten nog een grote groep was voor een uitzending van maar 25 minuten.
Je kunt niet meer alle opdrachten en mollenstreken goed tot hun recht laten komen als je nog meer kandidaten hebt, dus ik verwacht niet dat we nu 10 kandidaten kunnen verwachten.
Als er 8 kandidaten en 8 afleveringen zijn, denk ik dat ik ook een idee heb hoe de acht afleveringen in elkaar zullen zitten.
- Afleveringen 1-6 zijn regulier. In vijf ervan valt een kandidaat af, zodat je van 8 kandidaten teruggaat naar de 3 voor de finale. In één aflevering zou er dan niemand afvallen zoals er bij de volwassen reeks ook altijd minimaal één aflevering is zonder afvaller, in de eerste juniorreeks was er echter geen aflevering waar niemand afviel.
- Aflevering 7 is de finale.
- Aflevering 8 is de aflevering van de ontknoping en de molbiechten. In de eerste juniorreeks werden de finale en de ontknoping in één aflevering gepropt, dat zou dan nu nog anders zijn.
Ik denk dat deze opzet ook veel meer aansluit bij de ‘reguliere’ mol, met deze keer dan wel één aflevering zonder afvaller en een speciale slotaflevering voor de ontknoping en de molbiechten.