Ik denk dat de drie ook wel doorhebben dat Hans' opmerking niet al te slim was. De andere vier kunnen één van hen eruit werken, maar veel slimmer zou zijn om ervan uit te gaan dat kamp Kees daarop anticipeert; aannemen dus dat ze veel van hun stemmen inzetten en zonder al te veel extra stemmen de finale met elkaar willen spelen (een "eerlijke" finale zonder poespas, want ze gunnen het elkaar allemaal). Wat Anna-Alicia, Geraldine en Zimra denk ik moeten doen is Paulien opofferen in de hoop zo stemmen te trekken maar hun eigen te behouden, en zo als drietal met zoveel mogelijk stemmen naar de volgende ronde komen. Dan hebben ze het voordeel. Als ze nu veel stemmen inzetten, zijn ze daarna denk ik sowieso de sigaar dus dat lijkt me niet slim. Zet niemand extra stemmen in zijn ze Paulien kwijt, maar die ene stem maakt het verschil ook niet. Wat doet kamp Kees, dat is de vraag.
Het is een gok, maar als ze Paulien nu dumpen maken ze een kans. Beschermen ze haar nu en dat loopt mis, dan is het voor hen allemaal over en uit.
Maar goed, er zal vast wel weer iets vreemds gebeuren. Kees zal Geraldine wel weer laten huilen en uit de expeditie gezet worden, Zimra blijkt zwanger en moet stoppen, en Anna-Alicia wordt door immigratie opgepakt of zoiets. De finale ronde start dan meteen en uiteindelijk wint natuurlijk Geraldine.