Interessant, kun je uitleggen waarom? Ik ben erg benieuwd namelijk, want deze hint heeft dat seizoen voor mij echt verpest, juist doordat hij niet (lang genoeg) geheim is gebleven. De hint was zo doorzichtig en helaas zo overduidelijk. Voor mij is dit daarom een van de slechtste geheime aanwijzingen ooit!
Ik heb 'm toch gekozen om een aantal redenen.
- het is een hint die over meerdere afleveringen zit, zelfs allemaal behalve de reünie
- het is een hint waarvoor je iets extra's moet weten als leek, namelijk gebarentaal
- het is een hint die veel voorbereiding vergt van zowel Inge als de crew, en waarbij veel mis kan gaan
- er zijn zelfs andere hints voor de hint gegeven, geef elkaar de hand, geef Karel de hand etc.
- er is een eerlijke kans om deze hint te ontdekken, wat dan ook gebeurd is
Ook om deze redenen vind ik bijv. de eerste woord hint van de presentator in een van de Vlaamse seizoenen een toffe hint. Dit soort hints, daar wil ik graag naar speuren en mee puzzelen.
En ja hij is ontdekt, maar er is ook een kans geweest dat dit niet was ontdekt. Dat is voor mij geen reden om een hint goed of slecht te vinden. De priesterhint van S13 was een half uurtje voor de 2e aflevering gekraakt, en hij zat ook in maar 1 aflevering, daarmee vind ik die hint wat minder dan de gebarenhint die ergens tussen aflevering 8 en 9 was ontdekt van S7, maar zelfs de priesterhint en de hint met die letters tellen in de woordjes van S13 (TOLISDEMOL) vind ik toffe hints.
Trouwens, als er ook een award moet komen voor de beste hint die geen hint was, dan is dat voor mij het plattegrondje van Amman in Seizoen 9, wat er duidelijk anders uitzag dan andere WIDM plattegrondjes. Ik ben er toen dagen mee bezig geweest om plattegrondjes van allerlei Nederlandse steden te checken