Supergezellig jongens!
Kan nou al niet wachten op de volgende editie!
Wat was het leuk!
Bedankt Pjotr voor de organisatie: erg goede en handige locatie ook, lekker centraal
Verslag voor Molbelg:Korte versie (zoveel wist ik nog van mijn ronde tijdens het Daisyspel)
We hebben een hoop leuke spellen gespeeld!
Lange versieDe spelletjesdag begon rond 13u. Iedereen kwam rustig binnen en dronk wat koffie/thee/sap. Even wat praten tot de groep (zo goed als) volledig was. Komt er plots een jongeman binnen, beweert ie dat ie HDD is
maar dat kan toch helemaal niet? HDD moet minstens dubbel zo oud zijn als de jongeman die voor me staat. Maar nee, het wordt bevestigd door anderen, het is de enige echte HDD.
Tijd voor Weerwolven dan. Met 1 spelleider en 17 spelers een serieus spel. Dolfie maar mensen opeten, Robbie die random op mensen stemt omdat het zijn eerste keer Weerwolven was, Lucy die Vief en mij (onterecht!) niet vertrouwt, ... Na twee spelletjes tijd voor het Daisy-spel: we worden opgesplitst in groepen van vier. Persoon 1 leest een verhaaltje voor aan persoon 2 die het verhaal doorvertelt aan persoon 3 die het tenslotte aan persoon 4 vertelt. Vervolgens moet die persoon het verhaal weer aan Daisy vertellen. Daisy is op zoek naar 10 trefwoorden. Het was een erg leuk maar ook moeilijk spel: de scores van de groepjes waren 3, 2, 2 en 1.
De groep splitst zich op in twee groepen. De ene groep gaat Trivianten. Dat ging blijkbaar erg traag maar was wel spannend
de andere groep ging dan weer in groepen van 3-4 '30 seconds' spelen. Erg leuk
al verloor mijn groepje weer
Dan was de Triviantgroep nog bezig en gingen wij 'Pandemic' spelen: werk samen om de wereld voor een pandemie te behoeden. Lucy, D*N, Robbie, Loezel, Vieffan en MC gingen de strijd aan. Wees maar gerust, we hebben jullie gered
ETENSTIJD! Heerlijk snackbareten: gewoon frieten, of patat, met een (vlees)kroket, frikandel/curryworst of kaassouflé/kaaskroket. O ja, ondertussen was bekend dat er biertjes en wijn en Malibu geopend was. Even relaxen.
Na het eten ging de Triviantgroep door en gingen enkele mensen 'Black Stories' doen en het 'Pandemic'-groepje ging WIDM spelen alleen was Lucy Art en deed ook Bodejos mee. Die bleek uiteindelijk de Mol te zijn en we konden het gezochte woord niet raden. Nog maar eens verloren
Dan even alle hens aan dek want we volgden de live-executie van 'Mol Online'. Spanning bij Starlight, NextGP en Lukie. Pjotr was immers al door. Alle drie een groen scherm dus de terugrit naar het station zou plezant zijn.
Nog een Weerwolfspel waarbij Dolfie niet meer wist dat ze gekoppeld was en haar eigen geliefde vermoordde
en Daisy die niet besefte dat ze de Witte Weerwolf was (spijtig dat de_witte die niet een keer was: hij was ook heel toepasselijk helemaal in het wit gekleed) en geen gewone.
Daarna gingen een hoop mensen door: Tristan, Bodejos, Dolfie, MaikeMeisje, Lukie, Nieky, NextGP en Starlight. De andere 10 speelden nog een spelletje 'Ranking Me, Ranking You'. Heel leuk al verloor ik wel nog maar eens
Daarna alles opgeruimd, nog wat nagepraat en dan net voor 0u vertrokken in vier gekleurde auto's op weg naar de eindlocatie. Ik weet nou nog altijd niet of we die opdracht gehaald hebben jongens
Woorden/uitspraken van de dag- 'het KMNI regelt het weer'
- 'chocoladevanillewolkentaart'
- 'Zeeuwse mosselen'
- 'Loekie Loek' (ipv Lucky Luke)
- zuurstokken, pony's en regenboog
- 'Het is STASJON Vief, niet STATSJON!'
- ['s avonds laat]'Ssst jongens, sewens horen de mensen ons.' 'Hoezo? Die slapen toch?' 'Net daarom!'
Verdachte zaken - Bodejos had alle tijd van de wereld maar moest ineens naar het station rennen
- Lukie
- HDD die doet alsof hij stofzuigt en daadwerkelijk niets doet
- Lukie
- Dronk de_witte nu appelsap of toch appeljenever?
- Nieky die de kapstok voorbijloopt om zijn jas op te hangen
- Dolfie die niets meer had laten weten en tot verrassing van Lukie plots toch opdook
- MaikeMeisje die niet van spelletjes houdt maar toch naar een spelletjesdag gaat
- Lukie