Pandemic wil ik wel graag proberen ja
En als je tevens je d&d pakket [exclu campaignboek] mee kunt nemen? Dus dobbelstenen, handboek, dm-board of iets dergelijks?
Wat dat betreft, dat het ook hier staat:
Ik ga voor de spelletjesdag een
kort intro-adventure voor Dungeons & Dragons maken.
Dus zeker voor als er mensen zijn die niet weten wat het is, maar wel mogelijk geïnteresseerd zijn; of voor mensen die het wel een keer willen spelen - maar dan vervolgens er niet een hele tijd aan vast zitten
Wat is D&D: Een avontuurwereld waarbij je
alles kan proberen te doen wat je kunt verzinnen. Dus stel dat je in een ruimte wordt gesnapt waar je niet hoort te zijn. Bij d&d is het totaal mogelijk om dan te claimen dat je sherlock holmes bent, en wie denkt die ander wel niet dattie is om je te storen?!.. of zoiets werkt is een tweede, maar je kunt het proberen.
Hoe lang gaat het duren: Ik mik op anderhalf uur. Maar die schatting is relatief grof.
Voor hoeveel mensen is dat: Onbeperkt (maar grote groepen wordt wat trager) - dus je kan prima de 28ste impulsief aanschuiven
Maar waarom ik het hier even neerzet: Elk speler is een karakter; hetgeen zo basic kan zijn als 'Real-life-jij met een kruisboog'. Alleen karakters maken kost even tijd, zeker als je het nog niet eerder hebt gedaan - dus ik zal er vooraf een dozijn maken.
Als je dus denkt "Hmmm d&d wil ik inderdaad wel eens proberen, maar dan wil ik wel Gimli / Harry Potter / Bronn zijn", geef dat dan even door - dan kan ik daar gemakkelijk even een karakter specifiek voor maken