Zijn er nog voorkeuren van spellen die ik mee moet nemen (mij kennende heb ik waarschijnlijk toch weer 100 spellen omdat ik dat niet kan laten ). Maar als iemand dus heel graag een bepaald spel wil spelen dat ik vorige keer mee had, let me know. Ik zal sowieso al weerwolven één nacht meenemen.
En heeft er iemand zin om Zombicide Black PLague te spelen? Kan je tot 8 personen spelen en ik vind het zelf wel een gaaf spel. Maar is een zware/grote doos, dus ik vraag liever eerst of er animo voor is.
Ik ben altijd geanimeerd
Oeh, that reminds me, niet specifiek dat je het mee moet nemen [naja kan wel] maar meer omdat we het er weleens eerder over hebben gehad.
Splendor.
Dat hadden we natuurlijk een keer bij een beurs gedaan. En daar had ik gewonnen, dus: leuk spel.
Nee, gekkigheid. Maar het kwam me destijds over als een soort eenvoudigere versie van bijvoorbeeld iets als 7 Wonders. Daar moet je ook mijnen maken om grondstoffen te verkrijgen voor betere kaarten die wél punten opleveren. Alleen daar heb speel je effectief meer tegen elkaar [kijkend naar wat die willen bereiken] dan voor jezelf, en heeft nog allerlei ander soort kaarten voor verschillende strategieën. Dus ik twijfelde of ik Splendor genoeg vond bieden, behalve een vereenvoudigde versie.
Nu wil het toeval dat ik afgelopen week meerdere dagen met vrienden in Rügen was, alwaar een van hen het spel.. Splendor mee had.
En bij het eerste potje deden we meteen met 3 van de 4 spelers goed mee voor de winst [eindscores 17, 15, 13 punten or something], met 3 totaal verschillende strategieën. En ook vervolgens bleek er aanzienlijke diepgang in te zitten, dus ik was zeer prettig verrast! En eveneens dat het 1 tegen 1 een zeer speelbaar, en ook uitermate tactisch spel is.
Vermoed wel dat de diepgang vooral in de tactiek zit [doorrekenen van opties], en niet in de strategie [bv: ga je meteen voor punten; of ga je voor een brede basis; veel grondstoffen of weinig], omdat ik denk dat daar de opties relatief gelimiteerd zijn.
Maar toch, het was bij 1 tegen 1 een veel beter spel dan verwacht
Zal kijken of ik er eentje heb liggen
Mocht het niet lukken, kan ik ook nog kijken [even aangenomen dat die in een rugzak past
]
Alleen Maike en HDD zijn nog onzeker?
Haiiii
Zal ik ook maar gewoon komen
Intrigerend genoeg zijn voor mij alle opties tijdstechnisch even ver.
Utrecht 1u30
Harderwijk 1u36
Dronten 1u40
Dus lijkt me varuit het meest logische dat ik gewoon meteen naar Dronten ga.
Zou ik desalniettemin wel graag een lift vanuit Dronten; schijnbaar kan ik daar om het half uur aankomen, om xx:25 en xx:55.
hmm zie dat de laatste trein wel om 23:05 op Dronten vertrekt [en voorlaatste dus 22:35]. Naja dat moet ik tzt maar bekijken.