Essen is dit jaar van 26 t/m 29 oktober (voor mij in de herfstvakantie )
Kaartjes zijn op zich niet zo duur (13 euro per dag of 31 euro voor 4 dagen, inclusief lokaal OV)
http://www.spiel-essen.com/eintritt_offnungzeiten_spiel_essen.html
De enige uitdaging die ik zie is de hotelprijs.... (alles in Essen is minstens 150 euro per nacht). Dus dat wordt dan wellicht iets verder weg gaan zitten of wellicht een appartement huren
Ik heb toevallig maandag geboekt. Hetzelfde hotel als ik vorig jaar deed:
Hotel Landhaus MilserHeb ik kunnen boeken aan 69€ per nacht. Denk dat ze expres de prijs laag houden om een graantje mee te pikken van de beurs.
Het is buiten Essen, want inderdaad is alles dat nog over is heel duur. Maar het is zo'n 20 minuutjes rijden naar een grote parking en daar neem je de shuttle bus naar de beurs. Vooral omdat die parking buiten de Umweltzone valt en ik dus geen sticker moet aankopen om op de parking naast de beurs te staan én omdat ik al 2 jaar achter elkaar uren in de file heb gestaan om bij de dichtbije parkings te geraken. Dus daarom op de shuttle-bus-parking.
Maar wat ik dus wil zeggen: aangezien ik daar zit en toch al rij, kan je (en anderen die ook willen) eventueel daar ook een kamer boeken en met mij meerijden.
HDD en Starlight hadden vorig jaar volgens mij een airbnb in Essen zelf en konden met de trein naar de beurs (maar die zit ook propvol).