Als de meerderheid zaterdag gaat ,dan ga ik vragen of het zoontje van m'n neef eventueel zondag wil.
Ik ben gisteren overigens naar het weerwlven evenement geweest. Ik kende er maar één persoon en dat was de organisator die dus zo goed als geen tijd had om te praten, dus het was een goede les in socializing voor me
Er waren meer dan 100 inschrijvingen. Die werden verdeeld over 6 klaslokalen (lees: dorpen).
De rollen waren burger, ziener, slet, weerwolf en voor mij nieuwe rollen als:
- Heilige Maagd: (burgerteam) sterft ze in de nacht, dan worden er de volgende dag 2 mensen gelyncht. Sterft ze overdag, dan mogen de wolven een 2e slachtoffer kiezen.
- Gifmenger: (burgerteam, maar wordt door ziener als slecht aanzien) beschermt 's nachts mensen, maar wie beschermd is, kan ook zijn rol niet uitvoeren
- SOA-wolf: als de slet hier bij gaat slapen 's nachts, gaat de slet dood
- Terror wolf: mag zich overdag opblazen door luid BOEM te roepen en neemt zo (buiten zichzelf) ook zijn 2 buren mee in het graf
Daarnaast waren er bovenop de rollen nog beroepen:
- burgemeester: heeft 2 stemmen
- rechter: beslist bij gelijkspel
- biechtvader: mag één keer een biecht van iemand afnemen, wat wil zeggen dat hij het kaartje van een persoon mag zien
- mensensmokkelaar: als iemand gelyncht is, kan die persoon aan de mensensmokkelaar nog gratie vragen. De mensensmokkelaar had 2 tickets van andere dorpen, waarvan hij er dan eentje kon afgeven. Die kandidaat moest dan het dorp verlaten en proberen in het andere dorp verder te leven
- makelaar: als iemand met een beroep dood gaat, mag de makelaar beslissen welke nog levende persoon dat beroep vervolgens krijgt
- aanstoker: krijgt een fakkel en mag die overdag doorgeven aan iemand. De houder van de fakkel heeft sowieso één tegenstem
Verder mocht je dus zwerven. Je moest minstens één nacht en dag aanwezig zijn en daarna mag je vertrekken naar een ander dorp als het je te heet onder de voeten wordt. Dat brengt wel meer verwarring met zich mee, want je kan plots met een extra wolf zitten. Maar ook met een extra ziener.
Eigenlijk resulteerde het in ons dorp vooral erin dat de nieuwkomers meteen werden weggestemd en vervolgens door de mensensmokkelaar terug naar hun eigen dorp gestuurd. Dan hadden we in ieder geval weer zekerheid.
Daarnaast was er elke dag ook een gebeurtenis (zoals blinde stemming, mannen discussiëren maar vrouwen mogen stemmen, iedereen van plaats verwisselen (met de terrorwolf vooral belangrijk), etc...)
Het was een heel leuk avondje. We hebben 3 potjes gespeeld. Ik was eerst burger, toen wolf en toen weer burger en heb ze alledrie gewonnen. In het laatste potje heb ik niet veel bij kunnen dragen, want toen lag ik er als eerste uit. Dan kon je kiezen of je bleef kijken of het dorp verlaten om nog one night weerwolf te spelen. Daar koos ik toen voor, maar de andere afvallers bleken allemaal te blijven zitten, dus zat ik toen wel een kwartier in mijn eentje te koekeloeren omdat je je dorp niet meer binnen mag als je weg geweest bent.
Het zwerven maakte het wel grappig. Toen ik wolf was, samen met 3 andere wolven, kregen we op een gegeven moment ineens 3 nieuwe leden in het dorp! Eentje heb ik overdag meteen mee weggestemd en ik was de mensensmokkelaar dus heb hem terug naar zijn dorp gestuurd zodat hij tenminste toch nog kon blijven spelen. Daarna moesten we ogen dicht doen en toen ik als wolf met de andere wolven mijn ogen open deed, bleek één va nde 2 overgebleven nieuwelingen ook een wolf te zijn en die stond erop dat we de andere nieuwelingen zoudne opeten. Dat bleek de volgende ochtend dus een ziener te zijn. Waarna de extra wolf één of ander betoog hield dat het slim was van de wolven en vervolgens weer vertrok.
Maar het was heel leuk, een aanrader voor weerwolvenliefhebbers! Er waren ook veel Nederlanders, maar dan van Breda of mensen die er een airbnb in de buurt hadden genomen. Want het was voor mij al wel een eindje rijden en ik lag dus om 3u pas in bed...