Taart, dat vind ik nou zo'n overschatte verjaardagstraditie. Als we nou gewoon een glas melk en een bruine boterham met kaas zouden eten op onze verjaardag zouden we al een begin hebben van een gezond leven. We moeten toch ook een voorbeeld zijn voor onze kinderen? Kinderen moeten al vroeg beginnen met gezond eten en veel bewegen. Niet de hele dag alleen maar luiers volmaken en kijken naar van die programma's als de Teletubbies of de Smurfen. Gewoon educatieve programma's voortaan, zoals het Klokhuis. (en dan voor de jongste kinderen 'Het Klokhuis Junior')
Wij vinden wel dat onze maatschappij zo ontwikkeld en sterk is, maar een rechtstreekse confrontatie met de Romeinen zouden wij op dit moment nog verliezen, gewoon omdat wij nog te lui zijn om onze moderne wapens uit te kast te halen. En zelfs als we daar nog de puf voor zouden hebben, zou de regering wel wachten en eerst een compromis proberen te sluiten, zelfs nog wanneer ons halve volk is uitgemoord.
Ik zeg: gewoon weer terug naar de relatief primitieve leefwijze van twee millennia geleden. Dan blijft er nog genoeg over om te kunnen overleven, maar niet genoeg om mensen geen moeite te hoeven laten doen.
Dit is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.