Vandaag wat vroeger, want ik heb vanavond geen tijd! Veel met de letter M vandaag. Madonna, Mol en Molotov!
Discovery StageEen groep die ik heb leren kennen in Mexico. Niet persoonlijk natuurlijk, maar doordat mijn collega die groep kende. En doordat velen mij waarschijnlijk als een gringo beschouwden buiten de werkvloer, denkende dat ik Amerikaans was. In Molotov zitten twee MExicanen en één Amerikaan en in Frijoleras steken ze de draak met elkaar. De Mexicaan zingt in Spaans met zwaar Engels accent en de Amerikaan zingt "Don't call me gringo, you f*cking beaner!"
Gezellig!
Ze hebben ook het heel gezellige, beschaafde, mee-gil-bare PUTOOOOOOOO!
En afsluiter Guacala Que Rico:
Theatre StageOp de Theatre stage niets dan Molmuziek! Muziek die te horen was in WIDM en/of de Vlaamse Mol. Uiteraard te beginnen met Ugo Farell's Oratio. Wist je dat het begin ervan gebruikt werd voor de eindgeneriek van de eerste widm reeks?
Het wondermooie stukje dat bij een droevige zaak hoort: Jeanine's sprong
Twee in één: de testmuziek, maar in de tweede helft ook de opdracht met de boobytraps (met Patrick als Mol en Art als winnaar) waarin Anna zich een weg door de boobytraps en sluipschutters baant maar dan afgemaakt wordt:
Deze komt uit de Vlaamse Mol, waar drie kandidaten de anderen moesten zoeken. Heerlijk chaotisch, met deze wanhopende muziek erbij door de nauwe doolhofstraatjes van Venetië, het komt telkens terug als ik de muziek hoor.
En deze werd in WIDM3 in Portugal gebruikt. Geweldige muziek en door WIDM heb ik Gustavo Santaolalla leren kennen en voor zijn muziek bezweken:
Main StageMadonna! Ook iemand die al veel hokjes heeft geprobeerd maar er nooit in eentje blijft steken.
Voor deze kreeg ze veel kritiek, maar toch fantastisch gedaan:
Dit lied is bij wet verboden in België, omdat één of andere Belg Madonna heeft aangeklaagd dat Frozen plagiaat zou zijn op een lied van hem. Hij heeft het gewonnen en dus mag geen enkel radiostation het lied nog draaien. Ook Madonna mag het niet spelen als ze een concert in België doet, maar dat lapt zij natuurlijk aan haar laars:
Gouwe ouwe:
Kippenvel toen ik er live bij was met een vroegere forummer:
En op deze ga ik nog altijd uit mijn dak. Hopelijk jullie ook: